نماینده زاهدان در مجلس با بیان اینکه نگرانیم با ورود مجدد توتال به ایران مفاسد این شرکت تکرار شود، گفت: توتال ۱۲ میلیارد دلار از قرارداد با ایران سود می‌برد.
کد خبر: ۲۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵        12 July 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم: نماینده زاهدان در مجلس با بیان اینکه نگرانیم با ورود مجدد توتال به ایران مفاسد این شرکت تکرار شود، گفت: توتال ۱۲ میلیارد دلار از قرارداد با ایران سود می‌برد.
 
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه 21 تیر) قوه مقننه پس از اظهارات وزیر نفت درباره قرارداد با شرکت توتال اظهار داشت: متأسفانه این قراردادها 25 ساله پیش‌بینی شده‌اند، در حالی که در سال 70 قراردادی با شرکت توتال منعقد شد، اما آنان 8 سال کاری انجام ندادند و در سال 87 کارها را رها کرده و از ایران رفتند و فاز پارس جنوبی که به آنها سپرده شده بود را به هیچ کس ندادند، اما قرارگاه خاتم الانبیاء کارهای زیادی انجام داد.  
 
وی افزود: توتال شرایط سختی را برای ایران گذاشته است، قرارداد ما با توتال باید طوری باشد که در عرصه بین‌المللی دچار انزوا نشویم. از طرفی باید پرسید توتال با چه منطقی می‌گوید که از کشوری که با ایران میادین مشترک دارد، اجازه گرفته که به ایران بیاید؟  
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: در شرایط تحریم و برجام ممکن است تغییراتی را انجام دهیم، همه شرایط باید در قرارداد مدنظر قرار گیرد، فاز 11 پارس جنوبی را شرکت‌های داخلی هم می‌توانستند انجام دهند، می‌گویند کسانی قرارداد IPC امضا کردند که قرارداد کرسنت را امضا کردند. شرکت توتال در این قرارداد با ایران، 12 میلیارد دلار سود نصیبش می‌شود و ما نگران آن هستیم که با ورود مجدد توتال به ایران، مفاسد این شرکت دوباره تکرار شود و اتفاقاتی برای ایران بیفتد.  
 
شهریاری افزود: امیدواریم قرارداد ایران با توتال به گونه‌ای باشد که عزت، حکمت و منفعت کشور را به دنبال داشته باشد، از طرفی از قرارگاه خاتم‌الانبیاء تشکر می‌کنم، چرا که واقعاً کارهای زیادی انجام داد و توان انجام بسیاری از کارها را نیز دارد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: