مک مستر:
مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» مدعی شد برقراری آتش‌بس در سوریه از اولویت‌های واشنگتن است.
کد خبر: ۲۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱        09 July 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران: «هربرت مک‌ مستر»، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، با اعلام اینکه طرح ویژه کاهش تنش در جنوب سوریه از امروز (یکشنبه) اجرایی می‌شود، اظهار داشت: برقراری آتش‌بس در جنوب سوریه یک گام مهم در راستای تلاش‌های ضد تروریستی است.

مک مستر در ادامه افزود: آمریکا به مقابله با داعش متعهد است، ما به پایان درگیری‌ها در سوریه کمک می‌کنیم، تلاش می‌کنیم درد و آلام مردم این کشور را کاهش دهیم و شرایطی را مهیا سازیم تا آوارگان سوری بتوانند به کشورشان بازگردند. توافقی که با روسیه در زمینه ایجاد آتش‌بس در جنوب سوریه حاصل شد، یک قدم بسیار مهم برای رسیدن به این اهداف است.

نشریه هیل نوشت: در جریان جنگ داخلی سوریه، آمریکا بسیاری از گروه‌های معارض در جنوب این کشور را تجهیز نظامی کرده است؛ حال آنکه روسیه همواره جانب دولت «بشار اسد» را گرفته و با گروه‌های معارض مقابله می‌کند.

یک هواپیمای نیروی دریایی آمریکا در ماه ژوئن، جنگنده‌ای متعلق به نیروی هوایی سوریه را در قسمت‌های جنوبی این کشور هدف قرار داد و آن را سرنگون کرد. این اقدام در راستای حمایت آمریکا از نیروهای معارض سوری انجام شد که تحت آتش بی‌امان نیروهای اسد قرار داشتند. باوجود اختلاف نظرات موجود میان آمریکا و روسیه؛ هر دو در یک مورد مهم که نابودی داعش در سوریه و عراق است با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

«رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه گفته بود طرح آتش‌بس در جنوب سوریه نخستین اقدام مشترک آمریکا و روسیه در سوریه خواهد بود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: