دولت امارات که برای تامین منابع انرژی خود به قطر نیازمند است اعلام کرد به خرید گاز از این کشور ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۲۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱        21 June 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران: دولت امارات متحده عربی که برای تامین منابع انرژی خود به قطر نیازمند است اعلام کرد، به رغم قطع روابط سیاسی میان 2 کشور به خرید گاز از قطر ادامه خواهد داد.
 
حاتم الموسی مدیر شرکت نفت شارجه امارات متحده عربی روز سه شنبه گفت: امارت شارجه پیش بینی می‌کند که به رغم بحران سیاسی در منطقه صادرات گاز قطر به امارات قطع نخواهد شد.
 
وی افزود: تا امروز شرایط صادرات گاز از قطر به امارات به صورت عادی ادامه یافته و مشکلی در این زمینه بوجود نیامده است.قطر روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز به امارات صادر می‌کند.
 
مسئولان سیاسی اماراتی در روزهای اخیر با انتقاد شدید از مواضع قطر، این کشور را به حمایت از تروریسم متهم و در تحریم علیه دوحه مشارکت کردند.
کویت و ترکیه در حال حاضر تلاش‌هایی را برای میانجی‌گری میان قطر و عربستان انجام می‌دهند.
 
عربستان پیش از این امکان هرگونه میانجی‌گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند.
 
اظهارات منتسب به «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: