شکست مقابل العین را پیش‌بینی می‌کردم، اما نه با این اختلاف
پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است سرمربی این تیم در صورت ماندن در جمع آبی‌پوشان، باید یک مربی باکلاس اروپایی در کنار خود داشته باشد.
کد خبر: ۲۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵        30 May 2017
تمرین استقلال در بن زیاد العین امارات

به گزارش اطلس خبر به نقل از تسنیم، علی موسوی درخصوص شکست 6 بر یک استقلال مقابل العین اظهار داشت: این اولین تیم در سطح بالا و حرفه‌ای غرب آسیا بود که با آن برخورد کردیم. من این شکست را پیش‌بینی می‌کردم اما نه با این اختلاف. العین تیمی حرفه‌ای بود و در تهران هم بازی حرفه‌ای به نمایش گذاشت. این تیم برای تساوی به تهران آمد و در نهایت هم روی پنالتی شکست خورد. اگر این تیم در بازی رفت نیاز به گل داشت، می‌توانست پیروز شود. استقلال با این اندوخته بسیار کم و ارائه بازی متوسط به امارات رفته بود.

وی افزود: استقلال در امارات حالتی دفاعی داشت و العین هم همین را می‌خواست که راحت بتواند روی دروازه استقلال خیمه بزند و زود هم به هدف خود رسید. با سیستم دفاعی که استقلال داشت، خیلی زود گل خورد و سپس برای جبران جلو آمد، اما دفاع استقلال به هم ریخت و در هر دو مورد هم موفق نبود. این شکست نشان‌دهنده اختلاف فوتبال باشگاه‌های ایران با فوتبال غرب و شرق آسیا است که روز به روز عمیق‌تر می‌شود.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی می‌کردم که العین با دو یا سه گل به پیروزی برسد، تصریح کرد: این تیم خیلی خوب توپ را به چرخش درمی‌آورد و حرفه‌ای به توپ ضربه می‌زند، اما این عوامل در استقلال نبود. یک تیم در سطح لیگ قهرمانان آسیا باید بتواند پنج پاس پشت سر هم داشته باشد. می‌توانم بگویم فاصله باشگاه‌های ما با غرب آسیا نه در حد 6 گل اما در حد سه گل است.

وی با بیان اینکه تیم‌های عربی از هواداران ایرانی می‌ترسند، خاطرنشان کرد: در تهران که نتیجه گرفتیم به زور حضور هواداران در ورزشگاه بود. آنها هواداران ایرانی را رقیب اصلی خود می‌دانند، نه خود تیم‌های ایرانی. متأسفانه این سیستم استقلال به درد نخورد و این نتیجه فاجعه‌آمیز رقم خورد. اگر منصوریان بخواهد در استقلال بماند، باید یک مربی باکلاس اروپایی در کنار خود داشته باشد، وگرنه همین نتایج را خواهیم داشت.

موسوی درباره غیبت چند بازیکن استقلال و اینکه آیا روی رقم خوردن این نتیجه موثر بوده یا خیر، گفت: شیوه بازی العین به گونه‌ای بود که کسی جلودار این تیم نبود. این تیم خیلی بابرنامه و منسجم بازی می‌کرد. این ربطی به یکی دو بازیکن ندارد و به شخصیت تیمی بازمی‌گردد. اگر یکی دو بازیکن استقلال  در زمین بودند، شاید شرایط کمی بهتر می‌شد، اما سیستم گردش توپ استقلال مشکل داشت و نتوانست از ضدحملات استفاده کند.

بازیکن پیشین استقلال ادامه داد: استقلال با یک مهاجم آمده بود اما یک مهاجم در میان مدافعان قدبلند العین به کار نمی‌آمد. استقلال اگر سیستم هجومی داشت و به العین فشار می‌آورد، بهتر نتیجه می‌گرفت.

موسوی با اشاره به اینکه العین تیمی کامل بود، تصریح کرد: من از بازی این تیم لذت بردم. مشخص است که روی این تیم کار شده است و مانند ما در باد افتخارات گذشته نیست. سیستم فوتبالی ما درست نیست و از زیربنا تا بالا مشکل دارد. اماراتی‌ها زیربنای خود را درست کرده‌اند و این نتایج را کسب می‌کنند. ما به ضعف تاکتیکی تیم خود و قوت تاکتیک العین باختیم.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: