یک مقام مسئول در سازمان فناوری اطلاعات ایران از طراحی سامانه نرم افزاری هوشمندسازی مدارس با هدف افزایش میزان محتوای بومی آموزشی در مدارس خبر داد.
کد خبر: ۲۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰        29 May 2017

به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری مهر: خسرو سلجوقی با اشاره به برنامه های در دست انجام برای حرکت به سمت ایجاد مدارس هوشمند در کشور، اظهار داشت: هوشمندسازی تنها به معنای بردن اینترنت، کامپیوتر و لپ تاپ به مدارس نیست بلکه هدف از هوشمندسازی مدارس این است که بتوان محتوای آموزشی را هوشمند کرد.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به توافقات صورت گرفته میان وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس کشور، ادامه داد: در راستای فرهنگسازی استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات در مدارس، سامانه نرم افزاری هوشمندسازی مدارس طراحی و آماده عرضه شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه نرم افزاری را به زودی به صورت آزمایشی در تعدادی مدارس نصب و راه اندازی خواهیم کرد، گفت: هدف این است که این سامانه، به تولید محتوای آموزشی در مدارس کمک کند. به این معنی که از طریق این نرم افزار، امکان تولید محتوا توسط دانش آموزان، معلمان و به طور کل کادر آموزشی مدارس وجود خواهد داشت. پس از این مرحله، محتوای تولیدشده در میان دانش آموزان توزیع می شود و این محتوا می تواند ارزش افزوده ایجاد کند.

سلجوقی افزود: با وجود ظرفیت رشد چشمگیر محتوا در فضای دیجیتال، امکان انتشار این حجم کتاب آموزشی وجود ندارد و سامانه نرم افزاری مدارس می تواند منابع ورودی آموزشی و نیز امکان تحلیل و بررسی محتوای تولید شده را فراهم کند.

وی با تاکید براینکه این نوع هوشمندسازی مدارس در همه جای دنیا، روال است، خاطرنشان کرد: با وجود زیرساختهای ارتباطی لازم، تولید محتوای دیجیتال نقش موثری در هوشمندسازی مدارس ایفا می کند.

این مقام مسئول در سازمان فناوری اطلاعات ایران، با اشاره به اینکه یکی از زیرشاخه های سامانه نرم افزاری هوشمندسازی مدارس، اپلیکیشن است، اضافه کرد: بالغ بر ۱۲.۵ میلیون دانش آموز، بیش از ۸۰۰ هزار معلم و یک میلیون کادر آموزشی می توانند از طریق اپلیکیشن در تولید محتوای آموزشی بومی موثر واقع شوند و در نهایت یکی از راههای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در چندبرابر کردن ظرفیت محتوای بومی دیجیتال در کشور، فراهم می شود.
برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: