بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی مطالب منتشر درباره توقف صادرات اورانیوم از قزاقستان به ایران را 'خبرسازی های رسانه های ناشناخته انگلیسی با اهداف خاص' خواند و آن را رد کرد.
کد خبر: ۲۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶        23 May 2017


به گزارش اطلس خبر به نقل از ایرنا، معاون سازمان انرژی اتمی گفت: ما مذاکرات طولانی با قزاقستان داشتیم و البته خرید 950 تن اورانیوم از این کشور مورد تائید همه کشورهای عضو کمیسیون مشترک ایران و 1+5 حتی آمریکا و انگلیس نیز قرار گرفته بود که البته انگلیس پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا با تغییر موضع اولیه خود با موضوع مخالفت کرد.
کمالوندی اظهار داشت: تلاشهای وزارت امور خارجه کشورمان برای متقاعد کردن انگلیس که خواستار ارائه دلایل نیاز ایران به این محموله شده بود همچنان ادامه دارد. بنظر میرسد خبرسازی هائی از این نوع توسط رسانه های دست چندمی انگلیس با اهداف خاصی صورت می گیرد.
معاون بین الملل و حقوقی سازمان انرژی اتمی ایران از رسانه های کشور خواست با در نظر داشتن اهداف خاص اینگونه رسانه های ناشناخته از انتشار مطالب آنان قبل از بررسی صحت و سقم مطالب منتشره خودداری نمایند.
یک روزنامه انگلیسی به نام «نیویوروپ»مدعی شد که قزاقستان به دلیل سیاست‌های ضد ایرانی دولت آمریکا صادرات اورانیوم به ایران را معلق کرده است.
این روزنامه نوشت: کمپانی «کازاتم‌پروم» قزاقستان و سازمان انرژی اتمی ایران قراردادی برای تأمین 950 تن کیک زرد برای ایران دارند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: