رئیس شورای شهر تهران با اشاره اینکه علت اعتراض اعضای شورا به انتخابات شورای پنجم تهران بحث بودن یا نبودن اعضای شورای چهارم در شورای جدید نیست، گفت: شورا از حضور ما اشباع شده است. بحث اینکه ما باشیم یا نباشیم نیست.
کد خبر: ۲۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷        23 May 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از شهرنوشت: مهدی چمران در تذکر پیش از دستور سیصد و چهل و هفتم با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به انتخابات نباید سلب شود و در دنیا افتخار می کنیم که انتخابات برگزار می کنیم، تصریح کرد: نباید کاری کنیم که باور مردم اسیب ببیند.

وی با بیان اینکه اعتراض ما به دلیل این نیست که می خواهیم به شورای پنجم راه یابیم و اگر مسئولان بخواهند حاضریم تعهد بدهیم که اگر قرار شد بیاییم انصراف دهیم، افزود: در روند انتخابات قانونی انجایی که باید فرمانداری بیاید و تجمیع ارا را انجام دهد شاهد بودیم که ارا مستقیم به وزارت کشور می رود و در انجا تجمیع می شود و نه مجلس نظارت داشته نه فرمانداری.

رییس شورای شهر تهران با اعلام اینکه ناظران فقط یک مانیتور جلوی رویشان بوده و نظارت ها بیشتر نظاره بوده اند، خاطر نشان کرد: در دوره قبل ناظران مجلس حضور داشتند و ارا را می شماردند و تطبیق می دادند. این امار شمارش به امار فرمانداری اضافه و تجمیع می شد و در صورت نیاز اصلاحات اعمال می شدند، اما این دفعه فرماندار لیست نهایی را خواند و امار جزیی را نمی دانست.

چمران با تاکید بر اینکه این اقدام خلاف قانون است زیرا در ماده 65 قانون شوراها عنوان شده که فرماندار موظف است نظارت کند، متذکر شد: در انتخابات اخیر شوراها در سیستم نظارت کشور کسی نظارت لازمه را نداشته است و حرف ما این است که نگذاریم اعتماد مردمی از بین برود.

رییس شورای شهر تهران بیان کرد: به این انتخابات افتخار می کنیم اما برای اینکه مو لای درزش نرود، لازم است که بازنگری ها اعمال شود. باید صورت جلسه ها و بازشماری ارا صورت گیرد.

چمران همچنین در پاسخ به تذکر یکی از اعضا مبنی بر اینکه معاونان شهردار پس از اعلام نتایج انتخابات ترک خدمت می کنند، گفت: تنها یک معاون از کار خود استعفا داده و آن هم به دلیل بیماری سرطان دخترش است، اما همه سر کارشان هستند. به طوری که دیدید روز بعد از انتخابات دیدیم ۷۰۰ تن زباله انتخابات از سطح شهر جمع شده است.=

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: