سردار جوانی:
به اعتقاد مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، غربی‌ها سعی می‌کردند نظام جمهوری اسلامی را بی‌پایه و اساس و انتخابات آن را غیر معتبر و نمایشی معرفی کنند؛ اما جهانیان امروز به این مسئله پی می‌برند که مردم‌سالاری در ایران یک واقعیت است.
کد خبر: ۲۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶        22 May 2017

به گزارش اطلس خبر به نقل از تسنیم، سردار سرتیپ «یدالله جوانی»، مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون سابق سیاسی سپاه در خصوص تأثیرات مشارکت بالای مردمی در انتخابات ریاست جمهوری بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه تأمین امنیت ملی یکی از دستاوردهای این انتخابات بود، بیان داشت: نظام سیاسی که در ایران به دنبال انقلاب اسلامی مستقر شد، یک نظام جدید بود که به لحاظ ماهیت دینی و مردمی‌ خود تمام نظام‌های سیاسی غرب را به چالش کشید.

وی با توجه به نگاه جوامع غربی به نظام جمهوری اسلامی ایران یادآوری کرد: مردم در نظام مردم‌سالاری دینی در ایران به تعبیر مقام معظم رهبری، سالار زندگی خود و تعیین‌کننده سرنوشت زندگی خود در چارچوب موازین دینی و اسلامی هستند. این نظام نو به‌ عنوان مدلی برای اداره کشور سال‌ها از سوی دموکراسی‌های غربی نادیده انگاشته می‌شد. غربی‌ها سعی می‌کردند نظام جمهوری اسلامی را بی‌پایه و اساس و انتخابات آن را غیر معتبر و نمایشی معرفی کنند؛ اما جهانیان امروز به این مسئله پی می‌برند که مردم‌سالاری در ایران یک واقعیت است.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه نظام مردم‌سالاری دینی می‌تواند الگویی برای بیش از یک میلیارد و 800 میلیون مسلمان باشد، افزود: حتی این مدل در کشورهای دیگر نیز می‌تواند به‌ عنوان مبنا قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انتخابات مهم‌ترین بستر ظهور و تجلی مردم‌سالاری است، اشاره داشت: انتخابات 29 اردیبهشت به‌خوبی نشان داد که چگونه یک مشارکت آزاد، جدی و سالم در سطح بالایی انجام می‌گیرد. بر همین مبنا است که مقام معظم رهبری در پیام خود بر دو نکته تأکید داشتند. نخست اینکه مردم پیروز این انتخابات بودند. آن‌ها با آمدن به صحنه نشان دادند که نسبت به سرنوشت و آینده خود بی‌تفاوت نیستند. این حضور نمایشی از وحدت و پویایی یک ملت است.

معاون سابق سیاسی سپاه با اشاره به نکته دوم پیام مقام معظم رهبری گفت: جمهوری اسلامی و نظام سیاسی ایران نیز پیروز این انتخابات بود که با گذشت قریب به چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی توانسته اعتماد مردم را به خود جلب کند و مردم با اعتماد به نظام سیاسی مشارکت بالایی از خود نشان می‌دهند. مقایسه میزان مشارکت در ایران با کشورهای دیگر یک فاصله معنادار دارد. این میزان حضور نشانه پیوند عمیق و ناگسستنی بین مردم و نظام است که دستاوردهای بزرگی دارد. قطعاً تأمین امنیت ملی یکی از این دستاوردها است. ملتی که در صحنه باشد، دشمنان در مواجهه با آن شکست خواهند خورد.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: