آیت الله مکارم شیرازی؛
مرجع تقلید شیعیان جهان با انتقاد از امضا و اجرای سند 2030 ، آن را دامی حساب شده برای سلطه بر ملت های جهان و دگرگون کردن فرهنگ و مذهب آنها دانست.
کد خبر: ۲۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸        22 May 2017

انتقادشدید آیت الله مکارم شیرازی از قبول سند2030

به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج در مسجد اعظم ، این سند را برای ملت ها و دولت هایی که آن را قبول کرده اند تعهد آور دانست و افزود: اگر چه در ظاهر این سند اهداف زیبا و انسانی نمایش داده شده اما در بطن آن تثبیت نظام سلطه بر جهان است.

این مرجع تقلیدشیعیان ضمن تشریح برخی از اهداف17گانه و فصول 59گانه این سند گفت: رفع موانع حقوقی،اجتماعی واقتصادی برای دستیابی به تساوی جنسیتی برای زنان و دختران، تضمین آموزش با کیفیت و برابر و ترویج فرصت های یادگیری برای توانمندی همه زنان و دختران از اهداف فصل هشت این سند است که کاملا مغایر با شرع و فرهنگ اسلامی کشور است.

این مرجع تقلید به بند پیشنهادی مسئولان دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان شرط ضمن عقد این سند هم اشاره کرد و افزود: همانگونه که شرطی که بر اساس مقتضی عقل نباشد باطل است این شرطی هم که مسئولان گذاشته اند به عنوان حاشیه ومخالف با روح سند است ومی توان آن را باطل کرد.

آیت الله مکارم شیرازی : سند 2030 ، سند تثبیت نظام سلطه بر جهانآیت الله مکارم شیرازی تفاوت نگاه در تعبیر الفاظ به کار رفته در این سند رامغایر با موازین شرعی وحاکمیتی کشور خواند وگفت:منظور از خانواده در این سند علاوه بر زن وشوهر دوهمجنس هم دانسته شده است وهمچنین این سند بسیج وسپاه کشور را دو مصداق خشونت می داندکه باید برای رفع آن کوشید.

وی  شورای عالی انقلاب فرهنگی را متولی قبول بررسی ویا  رد چنین اسنادی دانست وگفت:چرا این سند بی سرو صدا به آموزش وپرورش داده شده است وحتی مقام رهبری ،مجلس وشورای انقلاب فرهنگی به عنوان متولی چنین اسنادی نباید از آن خبر داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی اجرای این سند را از سال 2015 تا سال 2030 خواند و گفت: دو سال از اجرای این سند می گذرد تصویب کننده گان این سند بگویند اگر نیتی به جز سلطه و جاسوسی دارید با توجه به هدف 2 این سند در حمایت از کودکان جهان و پایان دادن به فقر چه کاری برای کودکان گرسنه و وبا زده ی یمن،عراق و سوریه کرده اید.

این مرجع تقلید در پاسخ سوال برخی از طلاب  که چرا قبل از انتخابات این سند را افشا نکردید گفت: نخواستیم آرامش و نشاط حاکم بر انتخابات تحت الشعاع قرار بگیرد.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: