رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: کشورهای عضو کدکس باید در تولید و عرضه محصولات ارگانیک و سازگار با محیط زیست، کاهش استفاده از سموم و نگهدارنده‌ها و بهبود روش‌های فرآوری مواد غذایی پیشرو باشند.
کد خبر: ۲۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴        22 May 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم: «نیره‌سادات پیروزبخت» در مصاحبه با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به این جمله که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران مسئولیت و رهبری کدکس خاور نزدیک را بر عهده دارد، افزود: این منطقه متشکل از 17 کشور است.

وی همچنین اظهارداشت: کدکس یک سازمان بین المللی استاندارد در رابطه با مواد غذایی و کشاورزی است که از پیوند دو سازمان مهم «فائو» و «بهداشت جهانی» ایجاد شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اهمیت موضوع کدکس در میان سازمان های بین المللی گفت: این کمیته در سراسر جهان آگاهی های جدید و ضروری درباره کیفیت و ایمنی مواد غذایی و حمایت از مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است.

وی در ادامه افزود: با افزایش جمعیت جهان و تلاش جامعه جهانی برای افزایش امید به زندگی، کنترل کیفیت مواد غذایی برای حفظ سلامت و ایمنی مصرف‌کنندگان در همه کشورها ضروری است.

پیروز بخت با بیان اینکه کدکس باید در این زمینه راهنما و آگاهی‌بخش باشد، افزود: کشورهای عضو کدکس باید در تولید و عرضه محصولات ارگانیک و سازگار با محیط زیست، کاهش استفاده از سموم و نگهدارنده‌ها و بهبود روش‌های فرآوری مواد غذایی پیشرو باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و آلودگی محیط زیست اشاره کرد و اظهارداشت: بخش مهمی از این آلودگی در اثر بی توجهی برخی از کشورها به عوامل زیست‌محیطی و تولید محصولات ناسازگار با محیط زیست و ساختار بدن موجودات زنده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه موضوع حفاظت از محیط زیست و تولید محصولات سازگار با محیط زیست جنبه حیاتی دارد، گفت: این مسئله وظائف اعضای کدکس را در برابر مردم جهان سنگین می کند بطوریکه کشورهای عضو باید راهبرد مشترکی در تولید، واردات و صادرات دنبال کنند و برای تقویت سیستم‌های کنترل مواد غذایی گام های اساسی بردارند.

وی با اشاره به ظرفیت بالقوه کمیته‌های منطقه ای به ویژه کمیته خاور نزدیک برای مشارکت در طرح های ایمنی و سلامت مواد غذایی افزود: این ظرفیت را باید برای تدوین و اجرای استانداردهای مربوط به ایمنی مواد غذایی تقویت و به منصه ظهور رساند.

وی ادامه داد: هماهنگی اعضای این کمیته در تولید، عرضه و نظارت بر محصولات غذایی سالم می تواند بازار بین المللی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: