یک مقام بلندپایه حزب حاکم ژاپن از آمادگی این کشور برای بررسی گزینه پیوستن به پروژه بانکداری چین خبر داد.
کد خبر: ۲۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰        17 May 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری مهر: روزنامه «نیکی» ژاپن به نقل از «توشیهیرو نیکیا» دبیرکل حزب لیبرال دموکرات حاکم بر پارلمان این کشور از آمادگی دولت توکیو برای پیوستن به بانک چینی «سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا» خبر داد.
 
به گفته نیکیا که برای حضور در نشست «یک کمربند- یک جاده» یا پروژه راه ابریشم جدید، به پکن سفر کرده است، این موضوع که ژاپن تا چه حد در تصمیم گیری برای پیوستن به AIIB سرعت عمل به خرج می دهد، از اهمیت کلیدی برخوردار است.
 
وی امروز سه شنبه با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین دیدار کرد تا ضمن بررسی راه های توسعه رابطه توکیو- پکن به بحث و تبادل نظر درباره مسئله هسته ای کره شمالی بپردازد.
 
گفتنی است «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز دیروز دوشنبه در مصاحبه با «سی ان بی سی» از مطرح بودن گزینه پیوستن به AIIB به شرط حل اختلاف نظرها درباره اداره این بانک سخن گفت.
 
لازم به یادآوری است در حالی که اغلب کشورهای اروپایی نظیر انگلستان از ایده پیوستن به AIIB استقبال کردند؛ ژاپن که متحد کلیدی آمریکا در آسیا- پاسیفیک محسوب می شود، در همراهی با «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا، از پیوستن به این بانک طفره رفت.
 
از جمله دلایل مخالفت دولت قبلی واشنگتن با پیوستن به AIIB، افزایش نفوذ اقتصادی چین و احتمال رقابت با بانک «توسعه آسیا» عنوان می شود که از حمایت ژاپن و آمریکا برخوردار است.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: