چرخش 180 درجه ای رییس جمهوری آمریکا
سیاست فرار به جلو و دامن زدن به بحران های بین المللی در اولویت دولت کاخ سفید قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲        01 May 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، با نگاهی به کارنامه 100 روزه دولت جدید آمریکا متوجه می شویم که وی برخلاف شعارهای تبلیغاتی اش در عرصه  داخلی ناموفق عمل کرده و موج بی سابقه ای از اعتراضهای عمومی به فرمانهای مهاجرتی و تشدید نژادپ‍رستی به راه انداخته است.
 
در این میان کاخ سفید/ راهکار مهار بحران در کابینه دولت آمریکا را که با برکناری مایکل فلین مشاور ارشد امنیت ملی رییس جمهوری آمریکا آغاز شد و با ملغی شدن فرمانهای مهاجرتی و دو قطبی شدن جامعه آمریکا به اوج خود رسیده است، در عرصه سیاست خارجی جستجو می کند. 
 
لذا اجرای سیاست فرار به جلو در عرصه سیاست خارجی در دستور کار رییس جمهوری آمریکا قرار دارد. در اولین گام وی با حضور در بین خبرنگاران مدعی می شود دستور شلیک 59 موشک کروز به سوریه را برای دفاع از شهروندان سوریه ای صادر کرده است. 
 
این درحالی است که پیشتر وی بشدت از سیاست های باراک اوباما رییس جمهوری پیشین و هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا انتقاد کرده بود.
 
از دیگر چرخشهای 180درجه ای در سیاست خارجی دولت آمریکا می توان به دستور پرتاب بزرگ ترین بمب غیراتمی آمریکا به خاک افغانستان /فرمان حرکت ناوگان این کشور به سمت شبه جزیره کره/ فشردن دست دوستی با چین/ انتقاد از روسیه و تشدید جنگ سرد با کرملین  اشاره کرد. 
00:00 03:13
دانلود
اجرای سیاست فرار به جلو و دامن زدن به بحران های بین المللی و تشدید صف آرایی های نظامی جدید بخصوص در دریای چین و غرب آسیا  نشان می دهد رییس جمهوری آمریکا همانند روسای جمهوری سابق این کشور سیاست یکسانی را در عرصه بین المللی برای تامین منافع این کشور و کسب اعتبار داخلی دنبال می کند.

برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: