روزنامه چوسان؛
یک روزنامه چاپ کره جنوبی با اشاره به تحولات اخیر میان این کشور و آمریکا نوشت: خطر ترامپ اتحاد سئول-واشنگتن را تهدید می کند.
کد خبر: ۲۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸        01 May 2017



به گزارش اطلس خبر به نقل از مهر، روزنامه کُره ای چوسان می نویسد: تهدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر بازبینی در توافق تجاری آمریکا- کره جنوبی و همچنین اظهارات وی مبنی بر اینکه سئول باید هزینه استقرار سامانه تاد در کره جنوبی را بپردازد موجب شده تا اتحاد سئول- واشنگتن در معرض تهدید قرار بگیرد. 

البته هر چند بعد از اظهارات ترامپ در مورد هزینه سامانه موشکی تاد، مقامات آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن خود هزینه استقرار سامانه موشکی تاد در کره را می پردازد اما با این وجود رفتار ترامپ به گونه ای است که احتمال ضربه خوردن به روابط سئول- واشنگتن وجود دارد.

هدف از استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی مقابله با تهدیدهای موشکی کره شمالی اعلام شده است.  بر اساس این توافق آمریکا هزینه سخت‌افزارهای این سیستم را می پردازد و کره جنوبی محل استقرار آن را تامین می‌کند.

نصب این سامانه بر اساس توافقی صورت می‌گیرد که سال گذشته (۲۰۱۶) بین دولت باراک اوباما و دولت پارک گئون-های، رئیس جمهوری برکنار شده کره جنوبی امضا شد.

براساس این توافق، کره جنوبی موافقت کرد از تولید داخلی سیستم های موشکی خودداری کند و به جای آن، از کمک آمریکا در این زمینه برخوردار شود.

چین به شدت با این سیستم دفاع موشکی مخالفت کرده و گفته است که چنین اقدامی باعث بی ثباتی در توازن امنیتی منطقه می‌شود.


برچسب ها: اطلس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: