اساتید، قاریان و حافظان برترِ شرکت‌کننده در سی و چهارمین دوره‌ مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، امروز - پنج شنبه - با حضور در محفل انس با قرآن در حسینیه‌ امام خمینی (ره) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
کد خبر: ۲۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶        27 April 2017


به گزارش اطلس خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ، رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار تاکید کردند: این حرکت قرآنی در کشور ما باید ادامه پیدا کند.
ایشان تصریح کردند: ما از قرآن دوریم، از آن بیگانه ایم، از مفاهیم آن دوریم. باید تلاش کنیم که مفاهیم قرآنی جزو مفاهیم رایج و گفتمان های عمومی ملت های ما قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی یادآور شدند: یکی از مفاهیم قرآنی که یک اصل است، کفر به طاغوت است؛ یعنی ما تمام عالم وجود را به دو قسمت تقسیم می کنیم منطقه نفوذ طاغوت که باید به او کفر ورزید و منطقه نفوذ الله که بایدبه آن ایمان آورد. این معنایش استقلال و مرزبندی هویت ایمانی است تا بتواند مقابل هویت کفر، خود را حفظ کند و پیشرفت کند.
حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند:امروز مشکل امت اسلام در تسلط اقتصاد و سیاست غربی بر اوست.
به گزارش ایرنا دراین دوره ازمسابقات بین المللی قرآن نمایندگانی از83 کشورجهان حضورداشتند، که برای اولین بار همزمان پنج مسابقه بین‌المللی بزرگسالان، روشندلان، بانوان، دانش‌آموزان و طلاب برگزار شد.
درسی وچهارمین دوره مسابقات بین المللی 276 قاری و حافظ قرآن با هم به رقابت پرداختند، که 40 داور و استاد صاحب نظر قرآنی شامل 24 داور ایرانی و 16 داور خارجی داوری و ارزیابی قرار گرفت و بیش از 400 قاری در این دوره حضور داشتند.
این مسابقات با شعار« یک کتاب یک امت» است که برگرفته ازمتن قرآن کریم است. این مسابقات بین المللی به منظور ایجاد همگرایی و وحدت کشورهای اسلامی و توجه به مبانی و مفاهیم مشترک برگزارشد و قرآنیان جهان با هر رنگ و شکل و قیافه ای و با هر زبان و نژاد و رسم و رسومی تحت پرچم قرآن کریم گرد هم آمدند.

برچسب ها: رهبر انقلاب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: