سفیر سابق آمریکا در افغانستان خبر داد تا سه هفته آینده، سیاست واشنگتن در قبال این کشور مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰        23 April 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران: "زلمی خلیل‌زاد"، سفیر سابق آمریکا در کابل، اعلام کرد تا یک ماه آینده سیاست دولت "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور این کشور، در قبال افغانستان نهایی و اعلام خواهد شد.

وی در مصاحبه با بی‌بی‌سی پشتو گفت: مذاکرات در این مورد ادامه دارد و انتظار می‌رود تا ۱۵ مه نتایج آن نهایی شده و رویکرد جدید واشنگتن در قبال کابل مشخص ‌شود.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در ادامه اظهار داشت: ترامپ  در نشست آتی ناتو به میزبانی ایتالیا شرکت می‌کند و به همین دلیل باید تا قبل از این نشست رویکرد و استراتژی دولت خود را در برابر افغانستان مشخص کند.
 
خلیل‌زاد معتقد است جنگ افغانستان به دلیل عوامل خارجی، داخلی، منطقه‌ای و اقتصادی دارای زوایای پیچیده‌ای است؛ بنابراین آمریکا باید برای تعیین راهبردی تاثیرگذار و موفق، ارزیابی‌های همه جانبه‌ای انجام دهد.

خلیل‌زاد افزود: قرار نیست تغییری در اهداف جدید دولت آمریکا در قبال افغانستان بوجود آید؛ اما احتمالا استراتژی تغییر خواهد کرد.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد هدف آمریکا حمایت از دولت افغانستان است و به پاکستان نیز توصیه کرد اگر اسلام‌آباد منافع مشروعی را در افغانستان دنبال می‌کند، باید درباره آن بحث شود تا راه حل مناسبی به دست آید. خلیل‌زاد هشدار داد  اگر اسلام‌آباد تغییری در موضع خود ایجاد نکند دوستی پاکستان و آمریکا نیز به دشمنی تبدیل خواهد شد.
 
سفیر سابق آمریکا از طالبان خواست موضع خود را مشخص کند؛ به این معنی که قصد دارد همچنان به عنوان یک گروه تروریستی فعالیت کند و یا خواستار ایفای نقشی سیاسی در آینده افغانستان  است.

برچسب ها: آمریکا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: