با تدابیر شدید امنیتی؛
رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه در بیش از 67 هزار حوزه اخذ رای و تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شد.
کد خبر: ۲۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹        23 April 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این دور از انتخابات 11 نامزد با هم رقابت می کنند و اگر نامزدی نتواند بیش از 50 درصد از آراء را کسب کند؛ انتخابات با حضور دو نامزدی که بیشترین رای را بدست آورده اند، به دور دوم کشیده می شود.
 
هم اکنون از این 11 نامزد؛ «امانوئل مکرون» نامزد جنبش «به پیش» و وزیر اقتصاد مستعفی دولت  «فرانسوا اولاند»، «مارین لوپن نامزد» حزب افراطی «جبهه ملی»، «فرانسوا فیون» نامزد حزب «جمهوریخواه» و نخست وزیر دولت «نیکولا سارکوزی» و «ژان لوک ملانشون» نامزد حزب چپ افراطی «فرانسه نافرمان» از شانس بیشتری برای راهیابی به دور دوم انتخابات دارا هستند.
 
47 میلیون فرانسوی واجد شرایط رای دادن هستند که بر اساس نظرسنجی های اعلام شده ،حدود یک سوم از این افراد برای شرکت در انتخابات و نیز انتخاب نامزد مورد نظر در شک و تردید به سرمی برند که این میزان تاکنون در جمهوری پنجم فرانسه سابقه نداشته است.
رای گیری از ساکنان سرزمین های ماوراء بحار و فرانسویان ساکن در دیگر کشورها روز گذشته انجام شد.
 
رای گیری امروز که تا ساعت 19 به وقت پاریس به طول می انجامد به دلیل نا امنی های  اخیر از جمله حمله تروریستی داعش به پلیس فرانسه در خیابان شانزه لیزه، تحت تدابیر  شدید امنیتی است.
 
پس از حمله تروریستی شانزه لیزه ؛ شورای عالی دفاع فرانسه به وزارت کشور دستور داد برای تامین امنیت انتخابات، 50 هزار نیروی پلیس علاوه بر ده ها هزار نیروی امنیتی، پلیس، ژاندارم و ارتش را نیز به کار گیرد.
برچسب ها: فرانسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: