لاریجانی در همایش سراسری فرماندهان و روسای ناجا؛
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قاچاق کالا در مناطق مرزی سهم اندکی دارد اما بیشتر قاچاق در مبادی دیگر انجام می شود و این مسأله دارای سر پل هایی است که باید این سرپل ها شناسایی و با آن‌ها برخورد شود.
کد خبر: ۲۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸        22 April 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بیست و دومین همایش سراسری فرماندهان و روسای ناجا که امروز (شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم در مقطع انتخابات نیروی انتظامی بتواند مثل دیگر عرصه ها موفق عمل کند.

وی افزود: قاچاق کالا فقط به نیروی انتظامی باز نمی‌گردد و گمرک و ساماندهی نیروی کار هم در آن دخیل هستند و باید ورودی های کشور را محدود تر کرد.

رئیس مجلس گفت: قاچاق کالا در مناطق مرزی سهم اندکی دارد اما بیشتر قاچاق در مبادی دیگر انجام می شود و این مسأله دارای سر پل هایی است که باید این سرپل ها شناسایی و با آن‌ها برخورد شود و ما باید روی این موضوع فکر کنیم تا سر پل‌های قاچاق را بشناسیم و اگر ما اشراف اطلاعاتی داشته باشیم اولا نیروها هدر نمی روند و ثانیا نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق  کالا  می‌تواند در رتبه اول قرار گیرد.

لاریجانی بیان داشت: اگر در این زمینه به همکاری 3 قوه برای کمک به نیروی انتظامی نیاز باشد، اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی تاکید کرد: بین اقتدار و قدرت تفاوت است. هر چه اقتدار بالاتر برود بازدارندگی از جرایم کاهش پیدا می کند. در برخی از جرایم ابهت شکنی وجود دارد. تجربه نشان داده که باید با این موارد به گونه ای برخورد شود که بازدارنده باشد و نیروی انتظامی در این زمینه تجربه دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این رابطه بنده معتقد هستم که نوعی دریدگی در برخی جرایم وجود دارد که نیروی انتظامی با اقتدار باید کاری کند که مردم به سمت این جرایم نروند.

لاریجانی افزود: ساختار کشور از نظر شهرنشینی در حال تغییر است. طبق آمار 25 درصد مردم روستانشین و باقی شهرنشین هستند که این آمار مناسب نیست. در گذشته شهرها محله محور مدیریت می‌شد که این باعث کاهش جرایم بود و ما این موضوع را در برنامه ششم توسعه در نظر گرفتیم و در این برنامه به تأمین امنیت محله محور توجه لازم را داشتیم و امیدواریم حرکت رو به جلوی نیروی انتظامی ادامه داشته باشد و شهدای ناجا در سال‌های گذشته نشان دهنده آن است که نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی پویا و فعال به شمار می‌آید.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در زمان انتخابات شیطنت هایی از خارج از مرزها ایجاد می شود که اگر ملت هوشیار باشند، می توانند از شر آن رها شوند و حضور نیروی انتظامی در این زمینه می تواند مفید و سازنده باشد.

لاریجانی افزود: خدمات نیروی انتظامی در این سال‌ها مبین این موضوع بوده که توانسته در جهات مختلف سیر تحولی داشته باشد و مثبت عمل کند و امروز در این غوغای منطقه، کشور دارای ثبات است که یک دستاورد مهم محسوب می شود و قطعا نیروی انتظامی یکی از ارکان آن است.

وی تاکید کرد: البته در تأمین امنیت کشور دیگر دستگاه ها هم نقش دارند اما وظیفه ذاتی نیروی انتظامی، تأمین امنیت است.

برچسب ها: لاریجانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: