سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در پردیس چارسو به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
کد خبر: ۲۲۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵        22 April 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از افکار نیوز: سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در پردیس چارسو، پس از استقبال از سوی مدیران جشنواره، به بازدید از بخش های مختلف پردیس چارسو و جشنواره پرداخت.

وزیر ارشاد در خصوص پیگیری پرونده پزشکی کیارستمی گفت: باید بگویم وزیر بهداشت و درمان شخصا این مسئله را پیگیری می‌کند و حساسیت لازم را دارد. آن چیری که قطعا می توان قول داد، این است که هیچ حقی ضایع نخواهد شد. مرجع رسمی برای این پرونده شخص وزیر بهداشت است. این قول را به اصحاب رسانه می دهم که این موضوع از طریق مراجع رسمی پیگیری شود.

 

وی درباره جایگاه سینمای ایران در دنیا گفت: در دنیا یکی از شاخصه های فرهنگ ایرانی را سینمای ایران تعریف می کنند. این از افتخارات ماست. برداشت من از سینمای ایران این است که در مرحله جهش برای حضور در بازارهای جهانی قرار دارد. ما باید به اقتصاد سینما کمک کنیم که از مرزها عبور کند. سینمای ایران می تواند در دنیا حرف های جدیدی در حوزه اجتماعی، فرهنگی، انسانی و معرفتی داشته باشد.

 

صالحی امیری بیان کرد: امنیت لازم برای جامعه سینمایی به وجود آمده است تا سینماگران با آزادی فکر، اندیشه، قلم و امنیت کافی به این حوزه بپردازند.   یکی دیگر از کارها بیمه اصحاب سینماست. امروز بیش از سی هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و جامعه سینمایی بیمه شده اند و بیش از پانزده هزار نفر بیمه تکمیلی هستند. همچنین صندوق هنر که تنها مرجع رسیدگی به امور هنرمندان است، به خود اصحاب تئاتر، سینما و موسیقی واگذار شده است. از طرف این سه حوزه افرادی معرفی شده و صاحبان صندوق می شوند؛ دولت تنها نقش حمایت کننده دارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام صنوف سینمایی و نهادهای آن که فعال هستند، از نظر ما رسمیت دارند و نماد همه آنها خانه سینماست.  خانه سینما در این دولت گشایش پیدا کرد و هر سال تقویت شد. هم اکنون رابطه خوبی بین سازمان سینمایی و خانه سینما وجود دارد و در بهترین حالت روابط دوجانبه سازمان سینمایی و اهالی سینما هستیم.

 

صالحی امیری اظهار داشت: در پایان تاکید می‌کنم که مشکل بدهی وزارت فرهنگ به وزارت تامین اجتماعی حل شده و با همت سازمان برنامه و بودجه، مبلغ چهل میلیارد تومان دیون صندوق به تامین اجتماعی پرداخت شده است. همچنین توافق نامه ای با این سازمان امضا کردیم که در روزهای آتی مبلغ مورد نظر به حساب آنها واریز و این مشکل حل می شود.

 

گفتنی است؛ سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر یکم تا ششم اردیبهشت ماه در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

برچسب ها: وزیر ارشاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: