فایننشال تریبون در گزارشی نوشت:دولت ترامپ در پی افزایش تحریم های موجود بر علیه ایران است و تفسیری بسیار سختگیرانه تر از موافقتنامه هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ خواهد داشت.
کد خبر: ۲۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵        22 April 2017
به گزارش اطلس خبر به نقل از فایننشال تریبون، یک مقام ارشد کاخ سفید در ارتباط با سیاست تحریم ها می گوید : دولت ایالات متحده آماده است تا از ابزار های سفت و سخت تری استفاده کند.

در بین گزینه های مد نظر، گسترده کردن دامنه تحریم ها برای دربر گرفتن بخش های بزرگتری از اقتصاد ایران که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط است، وجود دارد.

هنوز هیچ تصمیم نهایی و قطعی توسط دولت یا کابینه اتخاذ نشده است. اما تحلیل گران می گویند در برخی موارد باید زودتر تصمیم گیری کرد؛ در ۲۵ آوریل ایران و کشورهای ۱+۵ که مذاکرات منجر به توافق هسته ای را با تهران انجام دادند،  برای بازبینی چهارماهه توافق در وین دیدار خواهند کرد.

این که رییس جمهور ترامپ تصمیم دارد چه نوع برخوردی را در قبال تحریم ها و به طور گسترده تر در قبال توافق هسته ای ایران اتخاذ کند، برای ایالات متحده، ایران و خاور میانه بسیار حائز اهمیت است. آمریکا برای فشار آوردن به ایران برای کنار گذاشتن نقش منطقه ای خود تحت افزایش فشارهای اقتصادی تلاش می کند که این مانند یک قمار است و می تواند مثل یک شمشیر دولبه عمل کرده و باعث شود جمهوری اسلامی از کنترل خارج شود و یا از توافق هسته ای بیرون برود.

تحریم های سخت تر آمریکا باعث می شود حسن روحانی، رییس جمهور ایرانی مبارزه سخت تری برای انتخاب مجدد داشته باشد چرا که وی توافق هسته ای را دستاورد مهمی تلقی می کند اما برای نشان دادن بهبودهای اقتصادی قابل توجه به ایرانیان تحت فشار است. همچنین تحریم های شدیدتر می تواند باعث ایجاد فاصله بین  واشنگتن و متحدان اروپایی اش شود.

ترامپ نیازی به پاره کردن توافق هسته ای برای فشار آوردن به ایران ندارد. این توافقنامه یک معاهده نیست و برای دولت‌های امضا کننده راه‌های گسترده‌ای برای تفسیر عبارت‌ها وجود دارد و دولت ترامپ تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تفسیری سخت‌گیرانه‌تری از آن ارائه کند.
برچسب ها: ترامپ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: