سازمان هواشناسی و جانشین فرمانده ناجا تأکید کردند:
سردار مومنی تأکید کرد:پر تصادف‌ترین ایام سال‌مان، نوروز است اما در خود نوروز هم روز وسط تعطیلات و یکی دو روز آخر تعطیلات بیشترین حجم تصادفات را داریم که ضرورت دارد مردم نسبت به بازگشت خود برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشند.
کد خبر: ۲۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱        30 March 2017
سردار مومنی تأکید کرد:پر تصادف‌ترین ایام سال‌مان، نوروز است اما در خود نوروز هم روز وسط تعطیلات و یکی دو روز آخر تعطیلات بیشترین حجم تصادفات را داریم که ضرورت دارد مردم نسبت به بازگشت خود برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشند.
 
به گزارش اطلس خبر، جانشین فرمانده ناجا گفت: سازمان هواشناسی بهترین زمان بازگشت از سفر‌های نوروزی را روزهای پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی کرده است که ما هم توصیه می‌کنیم مردم همین ۲ روز را برای بازگشت خود انتخاب کنند و روز طبیعت از در منازل خود به دامان طبیعت بروند.
 
 سردار سرتیپ دکتر اسکندر مومنی در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: در مرحله دوم سفرهای نوروزی هستیم و در این مرحله، رعایت قانون بیشتر شده است و آمارهای ارائه شده از ابتدای طرح، ۷ درصد کاهش کشته‌ها را نشان می‌دهد و همین مقدار هم کاهش تعداد مجروحین داشته‌ایم.

وی افزود: میانگین سرعت یک کیلومتر کاهش داشته است و همین کاهش یکی از عوامل عمده کاهش تصادفات بوده است؛ در مجموع علی‌رغم افزایش سفرها و بارش نزولات جوی، کاهش تصادفات را داشته‌ایم.

سردار مومنی ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیل به عمل آمده، هر ۷۱ دقیقه، یک نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شده است که نسبت به سال گذشته یازده دقیقه افزایش داشته است.

وی افزود: نکته مهم این است که ما پر تصادف‌ترین ایام سال‌مان، نوروز است اما در خود نوروز هم روز وسط تعطیلات و یکی دو روز آخر تعطیلات بیشترین حجم تصادفات را داریم که ضرورت دارد مردم نسبت به بازگشت خود برنامه ریزی دقیق‌تری داشته باشند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: سازمان هواشناسی بهترین زمان بازگشت از سفر را روز پنجشنبه و جمعه پیش بینی کرده است که ما هم توصیه می‌کنیم مردم همین دو روز را برای بازگشت خود انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: ترددهای جاده‌ای، ۱۰ درصد افزایش یافته است که این افزایش سفر نیست فقط افزایش عبور و مرور است.

سردار مومنی گفت: گرایش سفرها در مرحله اول سفرها، استان‌های جنوبی بوده است اما در دور دوم سفرها تا کنون استان‌های شمالی مقصد مسافران بوده‌اند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: ما تمرکز اصلی مان بر تخلفات حادثه‌ساز است که اینها در رأس برخوردها هستند.وی درباره شرایط انتظامی هم گفت: امنیت در سطح مطلوبی بوده است و نوروز ۹۶ تا کنون امنترین نوروز بوده است.

سردار مومنی افزود: میزان جرایم خشن حدود ۷ درصد کاهش داشته است و این امنیت، نعمت بزرگی است و ایران یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است.وی گفت: در نقاط صفر مرزی هم شاهد بیشترین امنیت بوده‌ایم و خدا رو شکر هیچ مشکل امنیتی تا کنون نداشته‌ایم.
 
از سویی دیگر بر اساس آخرين گزارش های دريافتی از سایت راهور ناجا، شرایط و وضعیت هوا و جاده های مواصلاتی کشور تا عصر پنجشنبه بدین شرح است:

بارش برف:

    استان خراسان رضوی(محورهای درگز-کلات,تربت جام - فریمان)

 
مه گرفتگی:

    استان خراسان رضوی(محور های مشهد-کلات و باغچه -نیشابور)

ترافیک نیمه سنگین:

    باند جنوب به شمال محور کرج- چالوس محدوده ابتدای محور و سه راهی دیزین -سنگین و در ادامه طول محور پرحجم و روان
    باند شمال به جنوب محور کرج -چالوس محدوده دزدبن تا مرزن آباد(سنگین)
    باند شمالی آزادراه های تهران-کرج و کرج-قزوین(پرحجم)
    باند شمال به جنوب محور هراز محدوده تونل شماره ۱(نیمه سنگین)
    باند جنوب به شمال محور هراز محدوده سه راهی چلاو(نیمه سنگین)

تردد با زنجیر چرخ:
 
عدم نیاز!

محورهای مسدود:

    محور شمشک-دیزین در استانهای تهران و البرز
    محور پونل-خلخال در استانهای گیلان و اردبیل
    محور سرو آباد-پاوه  در استانهای کردستان و کرمانشاه
    محور اولنگ-شاهرود در استانهای گلستان و سمنان
    محور  فرعی سی سخت- پادنا در استان کهکیلویه و بویر احمد
    محور شیراز-جهرم در استان فارس
    محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان
     محور استهبان- نی ریز در استان فارس
     محور فرعی رودبار-کهنوج- قلعه گنج در جنوب استان کرمان
     محور امیدیه-دیلم در استان خوزستان

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: