کد خبر: ۲۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰        30 March 2017
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: بی احتیاطی پدری باعث شد، دختر بچه سه ساله طعمه رودخانه کارون در اهواز شود.

به گزارش مهر، مقصود حق شناس اظهار کرد: اواخر شب گذشته یکی از مالکان قایق های سطح رودخانه کارون به اتفاق اعضای خانواده خود به منظور تفریح با قایق خود اقدام به حرکت در سطح رودخانه کارون کرده و متاسفانه به رغم در اختیار داشتن جلیقه های نجات اهدایی از سوی سازمان آتش نشانی اهواز، هیچ کدام از سرنشینان قایق آن جلیقه ها را به تن نکرده و هنگام دور زدن یکی از فرزندان این خانواده که دختر بچه ای سه ساله بود به درون رودخانه سقوط کرد.

وی افزود: با وجود تلاش والدین اما به دلیل تاریکی شب و شدت جریان آب متاسفانه وی غرق می شود. یکی از پرسنل شهرداری اهواز که در بلوار ساحلی شرقی رودخانه در حال نظافت و خدمت رسانی به مهمانان نوروزی بوده با دیدن حالت پریشان و خاص سرنشینان قایق در سطح رودخانه مراتب را به ستادفرماندهی ۱۲۵سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اهواز اطلاع می دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: بلادرنگ فرماندهی ۱۲۵ تیم امداد آبی و همچنین تیم های امداد و نجات زمینی را به محل اعلام شده که در حوالی پل پنجم (پل سلمان فارسی)بود اعزام می کند.

حق شناس عنوان کرد: نیروهای سازمان بسیج شهرداری اهواز همزمان با حضور در محل ضمن حفظ نظم و تامین امنیت حاشیه ساحل که به دلیل ازدحام عابران و تماشاچیان زمینه را برای وقوع حوادث احتمالی فراهم می ساخت، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام کردند.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل گذشت زمان طولانی از وقوع حادثه، تاریکی و شدت جریان آب تلاش نیروهای آتش نشانی برای پیدا کردن جسد کودک بدون نتیجه ماند و به دلیل شرایط خاص رودخانه کارون ادامه عملیات غواصی به فردا صبح موکول شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز عنوان کرد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر اهواز در راستای تامین ایمنی استفاده کنندگان از قایق های سطح رودخانه کارون اعم از قایقرانان و مسافران با تهیه جلیقه های نجات و تحویل به قایقرانان همچنین استقرار کمپ های نجات غریق نوروزی در اماکن مجاز و از پیش تعیین شده برای قایقرانی تفریحی و بانصب بنرهای حاوی هشدارها و توصیه های ایمنی رودخانه و با افزایش گشت های امداد آبی صادقانه تمام تلاش خود را می کند تا از بروز چنین حوادث ناگواری جلوگیری کند.

برچسب ها: کارون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: