کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:
کد خبر: ۲۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸        30 March 2017
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام آغاز بارش ها از امروز در کشور گفت: با رشد ابرهای تندری،وقوع سیلاب در مسیل های جنوب و جنوب غرب کشور محتمل است.

کوروش محمد پور در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی از عرضهای میانی دریای خزر و گذر ناوه نسبتا ضعیف در مناطق میانی کشور و ترکیب این دو سامانه موجب بارش باران در نیمه شمالی کشور شده است.

وی ادامه داد: امروز در مناطق شمالی کشور بارش باران به صورت پراکنده رخ می دهد و در ارتفاعات  البرز مرکزی شاهد بارش برف خواهیم بود. 

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه موج اصلی سامانه جنوبی تر از روز جمعه تقویت می شود، افزود: از ظهر جمعه تا اواخر شنبه بارش باران و در ارتفاعات نیمه غربی البرز و مناطق شمالی زاگرس بارش برف، پیش بینی می شود. از بعد از ظهر جمعه تا شنبه گذر این سامانه در برخی نقاط استانهای واقع در شمال غرب، مرکز، غرب، جنوب غرب و جنوب کشور همراه با رشد ابرهای جوششی توام با وقوع رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

به گفته محمدپور در این شرایط با رشد متوالی سلولهای ابر تندری، وقوع سیلاب در مسیلها و مناطق مستعد محلی، رخداد تگرگ و  و وزش باد شدید بسیار محتمل است.

وی از بارش باران در غرب کشور خبر داد و گفت: امروز در لرستان،مرکزی،شمال اصفهان،خراسان جنوبی،ارتفاعات البرز شمالی،قزوین،شمال تهران،خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران،رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. همچنین در حاشیه ه مرزهای شرق کشور، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی می شود. 

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد: از روز شنبه 12 تا دوشنبه 14 فروردین ، شاهد بارش باران ،کاهش دما ، ریزش سنگ و اختلال در جاده های استان مازندران خواهیم بود.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی مازندران و با توجه به نفوذ سامانه بارشی از جمعه شب، بارندگی و  وزش باد در مناطق مختلف مازندران آغاز شده  و از روز شنبه 12 تا دوشنبه 14 فروردین ، شاهد بارش باران ،کاهش دما ، ریزش سنگ و اختلال در جاده های استان خواهیم بود.

بنابر این اطلاعیه ، از مردم و مسافران خواسته شده است از چادر زدن و اقامت در بستر و حریم رودخانه ها خودداری کنند و هنگام تردد در محورهای مواصلاتی پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی ، زنجیرچرخ و وسایل ایمنی به همراه داشته باشند. 

همچنین از مسافران و گردشگران خواسته شده است در هنگام مواج بودن دریا از ماهیگیری ، قایق سواری و فعالیتهای دیگر دریایی خودداری کنند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی مازندران از چهارشنبه شب تا صبح پنج شنبه بارش ها در استان بصورت پراکنده است و از ظهر پنج شنبه آسمان مازندران با کاهش ابر و نیز روز جمعه 11 فروردین صاف و آفتابی پیش بینی می شود.
برچسب ها: باران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: