کد خبر: ۲۱۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵        28 March 2017
رئیس‌جمهور ترکیه نسبت به برخی تلاش‌های پشت پرده برای تقسیم منطقه مشابه طرح سایکس پیکو هشدار داد.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک همایش جوانان در استانبول گفت: همانگونه که مرزهای میان کشورهای منطقه صد سال پیش با خونریزی و فتنه و جنگ ترسیم شد امروز هم شاهد تلاش‌های مشابه بااستفاده از شبکه های تروریستی هستیم.

وی به وجود "توطئه‌های کثیف" پشت درهای بسته مشابه توافق محرمانه سایکس پیکو اشاره کرد و گفت: باید جوانان نسبت به این توطئه‌ها و تلاش‌های سازمان‌های تروریستی و ایدئولوژی‌های آن‌ها که کشتار انسان‌ها را مقدس می‌دارند هوشیار باشند.

اردوغان در ادامه گفت: ما باید نسلی آزاد در انتخاب گرایش فکری از طریق مطالعه و بحث و تبادل نظر بسازیم ما نسلی با افکار متحجر نمی‌خواهیم همانطور برخی ذهن و خردشان را به پنسیلوانیا اجاره داده‌اند(در اشاره به حامیان فتح الله گولن ، روحانی مخالف دولت ترکیه که ساکن پنسیلوانیای آمریکا است) .

اردوغان درباره آنچه افزایش نژادپرستی و بیگانه هراسی در قاره پیر(اروپا) توصیف کرد نیز گفت: ما امروز شاهد نقض مفاهیمی هستیم که ارزش‌های والا در اروپا محسوب می‌شوند و حتی این ارزش‌ها از سوی داعیان آن نقض می‌شوند.

روابط ترکیه و اروپا پس از کودتای ۱۵ ژوئیه دچار تنش شد و از زمان مخالفت رهبران اروپا با برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی رفراندوم اصلاحات قانون اساسی ترکیه به شدت تیره شده است.
برچسب ها: اردوغان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: