کد خبر: ۲۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱        27 March 2017
نیروهای عراقی موفق شدند چندین منطقه جدید در کرانه راست موصل را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کنند.

به گزارش تسنیم، به نقل از المیادین، روز یکشنبه در پی حملات خمپاره‌ای داعش به منطقه النبی یونس در کرانه چپ موصل، شماری از شهروندان عراقی جان باخته و یا زخمی شدند.

نیروهای عراقی روز یکشنبه در ادامه عملیات آزادسازی کرانه راست موصل، کارخانه سیمان بادوش، محله‌های وادی‌العین، و رجم الحدید در غرب کرانه راست موصل را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

در پی حملات جنگنده‌های ارتش عراق به یک پادگان آموزشی تروریست‌های داعشی در منطقه السرچخانه در کرانه راست موصل، 14 تن از آن‌ها از جمله ابوثابت الانصاری به هلاکت رسیدند. 

نیروهای عراقی همچنین بزرگترین کارگاه بمب‌گذاری داعش در شهر موصل را به کنترل خود در آوردند و همزمان با این تحول، مواضع داعش در موصل قدیم، هدف حملات جنگنده‌های عراقی قرار گفت.

آزادسازی 175 روستا توسط حشدالشعبی

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا ما می‌آییم روز یکشنبه گفت که نیروهای داوطلب مردمی عراق، 175 روستا و چهار هزار کیلومتر مربع را در جریان نبرد آزادسازی موصل آزاد کردند.

وی تاکید کرد که نیروهای داوطلب مردمی در جریان عملیات آزادسازی موصل کار بزرگی انجام دادند و مهمتر از این توانستند راه‌های امدادرسانی به داعش از سوریه به عراق را قطع کنند.

یارالله افزود: ما با نیروهای داوطلب مردمی عراق برای آزادسازی برخی مناطق و کنترل بر جاده‌ها بین کرانه راست موصل و شهرستان تلعفر تلاش می‌کنیم.

فرمانده عملیات آزادسازی نینوا گفت که هدف قرار دادن و تخریب نقش نیروهای داوطلب مردمی چیز جدید نیست. همه کسانی که در موصل با داعش می‌جنگند، عراقی هستند و هدف آن‌ها آزادسازی نینوا و محافظت از اهالی این استان است. این همان هدف اصلی است و هدف دیگری وجود ندارد.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه یکم اسفندماه آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل را اعلام کرد.

نیروهای عراقی از آغاز این عملیات تاکنون، روستاهای زیادی را از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

نیروهای عراقی 24 ژانویه گذشته (5 بهمن) کرانه چپ شهر موصل را به‌طور کامل از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

عملیات آزادسازی نینوا از 26 مهر ماه آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله در استان نینوا را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.
برچسب ها: موصل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: