در دادگاهی در نیویورک صورت گرفت
یکی از بزرگ ترین شکایت ها در رابطه با حملات ۱۱ سپتامبر علیه عربستان سعودی در نیویورک ثبت شد.
کد خبر: ۲۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴        23 March 2017
یکی از بزرگ ترین شکایت ها در رابطه با حملات ۱۱ سپتامبر علیه عربستان سعودی در نیویورک ثبت شد.

به گزارش اطلس خبر، به نقل از ایندیپندنت، خانواده های ۸۵۰ کشته شده و ۱۵۰۰ زخمی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، از حکومت عربستان سعودی به اتهام فراهم کردن کمک های مادی و مالی به القاعده در سال های منتهی به وقوع این حمله تروریستی در خاک ایالات متحده، شکایت کردند.

در این پرونده قضایی، مقامات سعودی متهم شده اند که از انتقال پول های خیریه های داخل عربستان به گروه القاعده آگاه بوده اند.

باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری خود، قانونی که پیگیری کشورهای خارجی مرتبط با این حملات را در دادگاه های آمریکا ممکن می کرد وتو کرد، اما کنگره با رای قاطع خود این وتو را لغو کرد و از آن زمان، شش پرونده قضایی توسط خانواده های قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر علیه عربستان سعودی ثبت شده اند.

جیم کریندلر، رییس کمیته شاکیان، در توضیح دلایل این شکایت ها به سی‌ان‌ان گفت: «۱۱ سپتامبر بدون حمایت عربستان از القاعده رخ نمی داد».

جری گلدمن، همکار کریندلر هم اضافه کرد: «ما قصد داریم همچون ۱۳ سال گذشته، برای کسب عدالت از طرف تمام خانواده های [قربانیان]، و پاسخگویی از طرف تمام مردم این کشور، پیش برویم».

این شکایت نامه ها به گزارش های سیا و اف‌بی‌آی، از جمله گزارش «۲۸ صفحه ای» درباره پیش و پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر، اشاره کرده اند.

این گزارش ها اشاره می کنند که هواپیمارباها از سوی برخی افراد مرتبط با حکومت عربستان سعودی، از جمله مقامات اطلاعاتی، کارمندان سفارت، و اعضای خاندان سلطنتی، کمک های مالی دریافت کرده بودند

حکومت عربستان سعودی هرگونه دخالتی در بدترین حملات تروریستی تاریخ آمریکا را رد کرده است و حاضر نشده در مورد پرونده اخیر اظهار نظر کند.
برچسب ها: نیویورک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: