کد خبر: ۲۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷        19 March 2017
ناو آمریکایی «یو اس اس کارتر هال»، حامل یک گردان تفنگدار دریایی عصر شنبه وارد دریای سیاه شد که روسیه در آن مرز آبی دارد.

به گزارش ایرنا، ناو «یو اس اس کارتر هال» در رزمایش دریایی مشترک ناتو «اسپرینگ استورم 17» در رومانی شرکت می کند.

شبکه تلویزیونی روسی ار.ب.کا روز شنبه اعلام کرد: افزون بر ناو آمریکایی «یو اس اس کارتر هال» چند ناو دیگر کشورهای عضو ناتو نیز برای شرکت در ادامه عملیات رزمایش «اسپرینگ استورم 17» در بندر اودسا در سواحل جنوب اوکراین در دریای سیاه لنگر انداختند.
 
در این گزارش به نقل از بیانیه دفتر مطبوعاتی ناوگان ششم آمریکا گفته شده است: «اسپرینگ استورم 17» رزمایش تفنگداران دریایی است که برای افزایش سطح همکاری های عملیاتی و تقویت همکاری های نظامی آمریکا و رومانی برگزار می شود.

در این رزمایش که از دو روز پیش آغاز شده است، 2100 نظامی و چندین فروند ناو شرکت دارند.
دریای سیاه یکی از راهبردی ترین پهنه های آبی جهان است که از تنگه بسفر و دریای مرمره با دریای مدیترانه و از تنگه کرچ با دریای آزوف پیوستگی دارد.

جز روسیه به عنوان یکی از کشورهای این منطقه، آمریکا و ناتو با دیگر کشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین، و گرجستان روابط گسترده یا حضور مستقیم نظامی به عنوان همپیمان دارند و از این موقعیت و پاپگاه های خود برای تحرکات نظامی بهره می گیرند.

از سوی دیگر، آمریکا و ناتو افزون بر گسترش فعالیت های نظامی در شرق اروپا و انجام پروازهای جاسوسی نزدیک مرزهای روسیه در محدوده دریای بالتیک در کشورهای لتونی، استونی و همچنین لیتوانی در این منطقه و مولداوی جمهوری های شوروی سابق حضور نظامی دارند و پایگاه های نظامیان آمریکایی در کره جنوبی نیز فاصله زیادی با مرزهای ساحلی روسیه در دریای ژاپن ندارد.

با وجود اینکه مسکو بارها اعلام کرده با اتخاذ تدابیر لازم از جمله تشکیل سه لشکر ویژه ضد ناتو نزدیک مرزهای خود با چنین اقدام هایی مقابله خواهد کرد، اما طرح های گسترش نفوذ نظامی غرب به نزدیک مرزهای روسیه ادامه دارد.
برچسب ها: ناو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: