خرید سکه بهار آزادی در بازار
افزایش تقاضا برای خرید سکه بهارآزادی در روزهای گذشته باعث افزایش نرخ و درعین حال نوسانات شدید در این بازار شده است.
کد خبر: ۲۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴        16 March 2017
افزایش تقاضا برای خرید سکه بهارآزادی در روزهای گذشته باعث افزایش نرخ و درعین حال نوسانات شدید در این بازار شده است.

به گزارش اطلس خبر، افزایش تقاضا برای خرید سکه بهارآزادی در روزهای گذشته باعث افزایش نرخ و درعین حال نوسانات شدید در این بازار شده است.

براساس این گزارش، طی روزهای گذشته قیمت سکه تا مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز افزایش یافت اگرچه در حال حاضر این رقم در مرز یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان قرار دارد اما پیش بینی می‌شود قیمت سکه بهار آزادی طی روزهای آینده با نوسانات شدید مواجه شود تا حاییکه برخی از کارشناسان افزایش قیمت سکه را باردیگر تا مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز پیش بینی می‌کنند.

روز گذشته قیمت سکه تا یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان افزایش یافت اما در ساعات پایانی روز این رقم به یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان رسید. امروز نیز پیش میشود نوسانات نرخ سکه در بازار به منوال روز گذشته باشد!


قیمت سکه رکورد می‌زند؟


براساس اظهارات رئیس اتحادیه طلا و جواهر هم اکنون قیمت سکه تمام بهار آزادی به دلیل افزایش تقاضا با حباب ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی همراه است.

به گفته کشتی آرای، این حباب همان فاصله قیمتهای واقعی سکه بهار آزادی (متناسب با نرخ ارز داخلی و قیمت جهانی طلا) و قیمت های بازار است که البته افزایش تقاضا باعث ایجاد حباب شده است و حتما با تعادل عرضه و تقاضا کاهش خواهد یافت و حذف می شود.

به اذعان وی، در سالی که گذشت قیمت جهانی طلا در ابتدای سال ۹۵ تا پایان سال یکسان و حدود ۱۲۰۴ دلار در هر اونس بوده است هرچند نوسان ۱۵۰ دلاری در طول سال دیده شد.

بنابر اظهارات رئیس اتحادیه طلا و جواهر مهمترین عوامل موثر بر نوسان قیمت جهانی طلا ، انتخابات آمریکا و تغییرات نرخ بهره بانکی در این کشور بوده است.

به اعتقاد کشتی آرای، در بازارهای داخلی ما شاهد افزایش قیمت طلا بودیم که ناشی از افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش فصلی تقاضای داخلی بوده است.

براساس اظهارات رئیس اتحادیه طلا و جواهر،  افزایش تقاضای پایان سال باعث ایجاد حباب شده است که انتظار داریم با برابر شدن عرضه و تقاضا این قیمتها ساماندهی شود و در بهار سال آینده قیمت جهانی طلا تابع قیمت نفت و تغییرات نرخ بهره در آمریکا خواهد بود.

این درحالی است که پیش بینی میشود با فرارسیدن تعطیلات نوروز و سری کردن روزهای پایانی سال ۹۵، قیمت سکه کاهش یابد اما با اینحال بسیاری از کارشناسان معتقدند نرخ سکه از یک میلیون و ۱۷۱ هزار تومان فعلی کمتر نخواهد شد اما به هرحال دیگر نوسانات بازار که گاها منجر به افزایش قیمت سکه تا مرز ۳۰ هزار تومان در روز میشود حداقل در روزهای ابتدایی سال ۹۶، ایحاد نخواهد شد.

به هرحال با توجه به وعده مسوولان باید منتظر آغاز سال جدید بود و دید قراراست چه سرنوشتی برای قیمت سکه رقم بخورد؟ آیا سکه رکورد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در روزهای ابتدایی سال جدید می‌زند؟

برچسب ها: سکه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: