کنفرانس ملی «اقتصاد مقاومتی و برجام با محوریت بازار پول و سرمایه » با حضور قائم مقام بانک مرکزی، مدیران بانک مرکزی و شبکه بانکی، مقامات وزارت امور اقتصادی و دارایی، بازار سرمایه، گمرگ جمهوری اسلامی ایران و بیمه مرکزی ایران، دکتر عیسی رضایی مدیرعامل و معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر برگزار شد .
کد خبر: ۲۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸        06 March 2017


دکتر کميجاني قائم مقام بانک مرکزی در کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس بررسی دستاوردهای برجام و فرصت های پیش رو در افق اقتصاد مقاومتی است.

قائم مقام بانک مرکزی تصریح کرد: با مدیریتی که انجام شد توافق هایی صورت گرفت؛ اما موجی از تهدیدها برای مقابله با فعالیت های هسته ای و در عین حال جهت گیری‌ها و سیاست‌ها در ایران باعث شد در نیمه دوم سال ٨٠ پرونده انرژی هسته ای به سازمان ملل و شورای امنیت ارسال شود و مجموعه ای از تحریم ها برخلاف دفعات قبلی با تائید سازمان ملل وضع شد.

کمیجانی اظهار داشت: ١٠ محور در نظر گرفته شده است که بر اساس آن روابط کارگزاری بانکی، پیام رسانی، نگهداری ذخایر ارزی، رتبه اعتباری، وضعیت ایران در مجامع، تامین اسکناس و فلزات گرانبها، تامین مالی طرح ها، آموزش استانداردهای بانکداری و امکان مشارکت در بازار سرمایه بین الملی مد نظر قرار گرفته است.

حسین یعقوبی مدیرکل بین المل بانک مرکزی گفت: لغو تحریم‌ها بر اساس برجام تاثیرات شگرفی بر بخش‌های مختلف بانکداری بین‌المللی ایران از جمله ایجاد روابط کارگزاری بانکی، تسهیل نقل و انتقالات ارزی، تامین مالی خارجی و ارتباط با سوئیفت به همراه داشته است.

حمید قنبری در کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی و برجام گفت: بر اساس آخرین نظری که از خزانه داری آمریکا در رابطه با افتتاح حساب برای اشخاص آمریکایی در ایران اخذ شده است، خزانه داری پاسخ مثبت صادر کرده است.

معاون اداره تامین اعتبارات ارزی بانک مرکزی خاطر نشان کرد: برجام از جهت ماهوی بند به بند در مجالس ایران و آمریکا مورد بحث و بررسی قرار نگرفت، اما تعهدی میان قوای مجریه دو کشور است و قوه مقتنه کشورها نیز آن را بررسی و تایید کرده اند.

نشست تخصصی «اقتصاد مقاومتی و برجام با محوریت بازار پول و سرمایه» و«شفافیت اقتصادی» در ادامه سلسله نشست های کنفرانس ملی برجام، آثار و پیامدها در فضای پس از تحریم ها در مرکز تحقیقات و مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این سلسله نشست ها، موضوعات «برجام و دیپلماسی و روابط دیپلماتیک»،«برجام و سیاست داخلی»، «برجام و سیاست و امنیت بین الملل»، «برجام و اقتصاد سیاسی بین المللی» و «برجام و الزامات و بایسته ها» در کارگروه های تخصصی با حضور مقامات عالی رتبه دولتی و دانشگاهی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: