در بازارهای جهانی
کد خبر: ۲۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱        03 March 2017
قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت کاهش ارزش دلار به 55.27 دلار افزایش یافت، اما عدم تغییر میزان تولید نفت روسیه در ماه فوریه مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با دور شدن قیمت دلار از بالاترین رقمی که چندین هفته است آن را حفظ کرده، بازارهای نفتی امروز با افزایش قیمت‌ها روبرو شدند، اما عدم تغییر تولید نفت روسیه در ماه فوریه مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

به نوشته رویترز، این عدم تغییر نشانه‌ای از پای بندی اندک تعهد روسیه به توافق کاهش تولید با اوپک است.

ارزش دلار از بالاترین رقم در 7 هفته گذشته در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی کاهش یافت، هرچند که هنوز در سطحی قرار دارد که نفت برنت را در نزدیکی 55 دلار و نفت خام امریکا را در کمتر از 53 دلار نگه داشته است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 19 سنت افزایش 55.27 دلار فروخته شد. نفت برنت روز گذشته 1.23 دلار کاهش یافته بود. این نوع نفت طی هفته گذشته تقریبا 3 درصد کاهش ارزش را ثبت کرده است.

نفت خام آمریکا با 13 سنت افزایش 52.74 دلار به ازای هر بشکه معامله شد. وی تی آی روز گذشته به کمترین رقم از 9 فوریه رسیده بود. نفت خام آمریکا امروز به 3 روز کاهشی خود پایان داد.

به دنبال اظهارات یک مقام فدرال رزرو که سرمایه گذاران را به انتظار برای افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در کوتاه مدت تشویق کرده بود، ارزش دلار روز پنج شنبه بالا رفت.

میشائیل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی ام سی سیدنی گفت: «شب گذشته، حرکت دلار واقعا بازارها را تکان داد، این حرکت را در تمام بازارها نه تنها در بازار نفت شاهد هستیم.»

وزارت انرژی روسیه اعلام مرد تولید نفت روسیه در ماه فوریه بدون تغییر از ماه ژانویه برابر با 11.11 میلیون بشکه در روز بوده است.

در نتیجه کاهش تولید این کشور از ماه اکتبر 2016 همان 100 هزار بشکه در روز یا یک سوم میزان تعهد این کشور باقی مانده است.

برچسب ها: قیمت نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: