اینترنشنال بیزینس تایمز گزارش داد:
شورشیان سوری از شبکه های اجتماعی همچون اسنپ چت برای خرید و فروش و نمایش سلاح هایشان استفاده می کنند.
کد خبر: ۲۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳        25 February 2017
شورشیان سوری از شبکه های اجتماعی همچون اسنپ چت برای خرید و فروش و نمایش سلاح هایشان استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار پارسینه به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، اخیرا سر و کله حساب های کاربری که پهپاد و توپ حرارتی را برای فروش در اپلیکیشن های پیام رسان و شبکه های اجتماعی منتشر می کنند، پیدا شده است.

جان آرتربوری، تحلیل گر مسائل امنیتی در واشنگتن دی.سی می گوید: «بیشتر جنگجویان شوری همچون کودکان غربی از اسنپ چت استفاده می کنند. آنها کارهایشان، لحظه های احساسی، و کشت و زرع و پروژه هایشان را برای آن که تصویر خاصی از خود نشان دهند، به نمایش می گذارند. وقتی از آن به عنوان بازار سلاح استفاده می کنند، تبدیل به ویترینی می شود که ممکن است چیزهایی در آن ببیند که در اسلحه فروشی های ادلیب و اطراف آن یافت نمی شوند».

یکی از این موارد پهپاد غیرنظامی فانتوم ۴ است که به گفته فروشنده برای فیلمبرداری از صحنه های نبرد توسط جبهه النصره مورد استفاده بوده است.مورد دیگر، گویای آن است که از فروش سلاح هایی همچون یک توپ حرارتی، برای تامین مالی گروه بنیادگرای سلفی موسوم به حیات التحریر الشام که در جنگ داخلی سوریه حضور دارد استفاده می شود.

آرتربوری می گوید: «من دیده ام که شاهین های گران قیمت فروشی را در اسنپ چت دیده ام. از زمانی که اسنپ چت بیشتر برای ارتباط میان دوستان مورد استفاده قرار گرفته است، این می تواند راهی باشد برای آن که به دوستان خود بگویید چیزی استثنایی برای فروش وجود دارد و امیدوار باشید که دهان به دهان بچرخد.

یک حساب کاربری توییتری که خرید و فروش اسلحه را دنبال می کند، به سایت «مادربورد» گفت یک حساب یوتیوبی را کشف کرده که ویدیوهای مربوط به داستان های اسنپ چت شورشیان سوری، از جمله فروش سلاح و تصاویر سلاح های سنگین همچون خمپاره انداز و گلوله توپ را منتشر می کند.

جنزن جونز، دبیر خدمات پژوهش جنگ افزار درباره فروش سلاح در اسنپ چت می گوید: «این یکی از پایگاه های متعددی است که دیده ایم مورد استفاده قرار می گیرد. ما تبلیغات و فروش مستقیم [سلاح] از طریق طیف گسترده ای از شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان را مستند کرده ایم. فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، اسنپ چت، کیک، واتساپ، و تلگرام بخشی از آنها هستند».

او اضافه می کند که احتمالا فیسبوک همچنان یکی از اصلی ترین شبکه های اجتماعی برای تجارت اسلحه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: