تسلیم شدن ده ها داعشی در موصل
خبر می رسدنیروهای عراقی از ساحل جنوبی دجله در بخش غربی موصل در حال نزدیک شدن به مرکز شهر هستند. فرودگاه موصل و پایگاه الغزلانی از کنترل داعش خارج شد و اکنون که بخش بزرگی از استان نینوا و مرکز آن موصل آزاد شده ...
کد خبر: ۲۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸        25 February 2017
خبر می رسدنیروهای عراقی از ساحل جنوبی دجله در بخش غربی موصل در حال نزدیک شدن به مرکز شهر هستند. فرودگاه موصل و پایگاه الغزلانی از کنترل داعش خارج شد و اکنون که بخش بزرگی از استان نینوا و مرکز آن موصل آزاد شده ...

به گزارش اطلس خبر، منابع امنیتی عراق از تسلیم شدن ده‌ها تن از داعشی‌ها در غرب موصل خبر دادند.به گفته این منابع پس از اینکه نیروهای عراقی غرب موصل را به محاصره خود در آوردند، شمار زیادی از داعشی‌ها خود را تسلیم نیروهای مردمی کردند.این در حالی است که نیروهای عراقی به عملیات پاکسازی مناطق آزاد شده از مواد منفجره بویژه در فرودگاه موصل ادامه می دهند. نیروهای عراقی روز گذشته باند فرودگاه را به کنترل کامل خود درآورند.

در همین حال سرلشکر رائد شاکر جودت، فرمانده پلیس فدرال عراق گفت که نیروهای این کشور پس از آزادسازی کامل فرودگاه در حال پیشروی به سوی کوی «الطیران» (هواپیمایی) در حال پیشروی هستند. سپهبد عبدالامیر راشد یارالله، فرمانده عملیات «قادمون یا نینوا» طی بیانیه ای اعلام کرد سرویس مبارزه با تروریسم ارتش عراق اردوگاه نظامی «الغزلانی» در غرب موصل را به طور کامل از دست داعش آزاد کرده و بر ساختمان آن پرچم این کشوررا برافراشتند.وی افزود در این عملیات که دو روز ادامه داشت خسارات زیادی به داعش وارد شده است.

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در ۲۴ ژانویه گذشته پایان عملیات آزادسازی شرق موصل و در تاریخ ۱۹ فوریه سال جاری آغاز عملیات آزادسازی بخش غربی این شهر را اعلام کرد.حال نیروهای عراقی از ساحل جنوبی دجله در بخش غربی موصل در حال نزدیک شدن به مرکز شهر هستند. فرودگاه موصل و پایگاه الغزلانی از کنترل داعش خارج شده و اکنون که بخش بزرگی از استان نینوا و مرکز آن موصل آزاد شده ، سوالی که بر در و دیوارهای شهر موصل نقش بسته این است که 'البغدادی کجاست؟'
 
السومریه نیوز امروز جمعه در گزارشی به نقل از منابع محلی در موصل نوشت، بر در و دیوارهای بخش غربی شهر موصل با رنگ نوشته اند 'البغدادی کجاست؟'

این گزارش نشان می دهد که سرنوشت البغدادی مساله اهالی موصل هم هست. آنها می خواهند بدانند که فردی که بیش از ۳۲ ماه زیر یوغش زندگی نکبت باری داشته اند، به کدام سو متواری شده و یا اکنون در دامان کیست؟

اصلا آیا فردی به نام ابوبکر البغدادی وجود خارجی دارد؟ یا ابوبکر البغدادی نام جعلی رهبر واقعی داعش است؟در گزارش السومریه نیوز ابراز تعجب شده از اینکه این بار عوامل گروه تروریستی داعش ، این نوشته ها را از دیوارهای شهر پاک نکرده اند.

پیش از این برخی فرماندهان عراقی تاکید کرده بودند که به دنبال زنده ابوبکر البغدادی هستند. گفته می شود عراقی ها به او به عنوان جعبه سیاه تروریسم در منطقه نگاه می کنند که اگر زنده دستگیرش کنند، شاید اسرار ۱۷ ساله صدها توطئه علیه عراق که همین حالا هم جریان دارد و مهمترین آن آتش جنگ های فرقه ای است، فاش شود.

آنطور که برخی منابع می گویند، آمریکایی ها هم دنبال ابوبکر البغدادی هستند، اما تلاش آمریکایی ها درماه های اخیر نشان می دهد که بیشتر قصد دارند جنازه او را به نمایش بگذارند و همین امر باعث شد تا در بغداد گفته شود که یک رقابت سخت، اما اعلام نشده میان نیروهای عراقی و آمریکایی برای رسیدن به البغدادی شکل گرفته است.

تا اینجا نیروهای عراقی او را در بخش شرقی که طی ماه گذشته آزاد شد، نیافتند و در شهرهای مختلفی که طی مدت ۵ ماه گذشته آزاد شده ، اثر و ردی از او پیدا نشده است.

با اینحال تلاش عراقی ها در موصل و تلعفر ادامه دارد و راه های ارتباطی موصل به مرزهای سوریه را هم قطع کرده اند و روز جمعه نیز جنگنده های عراقی با موافقت دولت سوریه از مرزهای بین المللی عبور کرده و برای اولین بار داعش را در خارج از خاک عراق بمباران کردند و اکنون مانده این سوالات که البغدادی کجاست و کی به دام خواهد افتاد؟ و مهمتر اینکه آیا اربابان و حامیان البغدادی او را از عراق خارج خواهند کرد و یا شاید سرنوشتی مانند اسامه بن لادن داشته باشد؟ 
برچسب ها: داعش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: