کد خبر: ۲۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸        22 February 2017
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز : روند بازرسی ها و کنترل بازار در دو ماه پایانی سال یا همان بازار شب عید، تشدید می شود.
 
به گزارش صدا و سیما، قاسم خورشیدی افزود : غرفه های ویژه نظارت و بازرسی در نمایشگاه های بهاره ایجاد خواهد شد و بازرسان علاوه بر نظارت بر مواردی مانند گران فروشی و عرضه کالاهای جعلی و تقلبی با عرضه کالاهای قاچاق هم برخورد خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در 10 ماهه امسال بیش از 256 هزار بازرسی در سطح عرضه با همکاری بازرسان سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی انجام شده است، گفت: این بازرسی ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد نشان می دهد.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در همین مدت 12 هزار پرونده تخلف تشکیل شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 11 درصد رشد نشان می دهد.

خورشیدی گفت : در این مدت همچنین بیش از 250 میلیارد تومان کالای قاچاق در سطح عرضه کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه پارسال هزار و 200 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ابلاغیه های لازم جهت تامین کالاهای پرتقاضا و پرمصرف شب عید به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است ، افزود : وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار تمام توان خود را به کار گرفته اند تا این کالاها در دوره شب عید تامین شود.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اولویت نخست تامین این کالاها از بازار داخل و بعد از آن واردات قانونی خواهد بود.

 دریافت وجه بابت رجیستری تلفن همراه تخلف است

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : برای طرح شناسه دار کردن تلفن همراه یا همان ریجستری هیچ گونه هزینه ای از وارد کننده ، فروشنده و مشتری دریافت نمی شود. 

قاسم خورشیدی افزود : هر کس تحت عنوان ریجستری وجهی از مصرف کننده دریافت کند ، تخلف است و مردم می توانند به عنوان گران فروشی آن را به شماره 124 گزارش کنند. 

وی افزود : سازمان حمایت از مصرف کنندگان و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی حتما به این موضوع رسیدگی می کند و برخورد می شود. 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : از نظر فنی تمام تست های فنی به صورت موفق برای اجرای طرح ریجستری انجام شده و هم اینک این طرح در مرحله نصب تجهیزات است. 

وی گفت : هماهنگی های لازم میان گمرک ، سازمان تنظیم مقررات ، وزارت صنعت معدن و تجارت و اپراتورهای سه گانه کشور انجام شده و هم اینک کارهای اداری مثل عقد قرارداد با شرکت های پشتیبان در حال اجراست. 

خورشیدی افزود : احتمالا تیر سال آینده این طرح به طور کامل اجرا می شود . 

 ضربه به یک باند سازمان یافته قاچاق تجهیزات ماهواره ای

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی در دو روز اخیر موفق به ضربه به باند سازمان یافته قاچاق تجهیزات دریافت از ماهواره شد.

قاسم خورشیدی گفت : این باند در استان های کردستان ، اصفهان، فارس، مازندران و کهکیلویه و بویراحمد فعال بود و 13 نفر دستگیر شدند.

وی افزود : از این افراد 8 هزار و 860 دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره کشف و ضبط شد.

خورشیدی گفت : در ده ماهه امسال بیش از 3 میلیون و صد هزار دستگاه دریافت از ماهواره کشف شده که ارزش ان معادل 110 میلیارد تومان است.

 هشدار درباره مواد محترقه غیراستاندارد و قاچاق

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزدرباره مواد محترقه گفت : وزارت کشور که دراین حوزه مدیریت مجموعه دستگاههای ذیربط را دارد اقدامات خوبی کرده است.

قاسم خورشیدی  افزود : این وزارت تمهیداتی در نظر گرفته است که بازار از محل تولیدات ایمن و استاندارد داخلی تامین شود تا نیازی نباشد از کالای قاچاق استفاده شود.

وی افزود : مواد محترقه ای که به صورت قاچاق وارد کشور می شود به هیچ عنوان استاندارد و ایمن نیست.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز با تاکید بر اینکه استفاده ازاین کالاها می تواند فوق العاده خطرناک باشد ، گفت : دستگاههای ذیربط از جمله نیروی انتظامی اهتمام جدی در مقابله با ورود قاچاق مواد محترقه از مرزها و جاده های ارتباطی دارند و کشفیات خوبی هم داشته اند.

وی با بیان اینکه در 10 ماهه امسال 22 میلیون عدد مواد محترقه قاچاق کشف شده است، گفت: پیش بینی می کنیم که در ماه پایانی سال حجم کشفیات این کالا افزایش یابد.

خورشیدی افزود: هفته گذشته نیروی انتظامی 220 هزار عدد مواد محترقه قاچاق در یک کامیون در استان البرز را کشف و ضبط کرد.

برچسب ها: بازار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: