در هفته‌های گذشته اشتباهات داوران در بازی‌های لیگ برتر بیشتر به چشم می‌آید و بسیاری از آنها به شدت تاثیرگذار هستند و نتایج بازی‌ها را هم تغییر می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱        19 February 2017
در هفته‌های گذشته اشتباهات داوران در بازی‌های لیگ برتر بیشتر به چشم می‌آید و بسیاری از آنها به شدت تاثیرگذار هستند و نتایج بازی‌ها را هم تغییر می‌دهند.

به گزارش اطلس خبر، در هفته‌های گذشته اشتباهات داوران در بازی‌های لیگ برتر بیشتر به چشم می‌آید و بسیاری از آنها به شدت تاثیرگذار هستند و نتایج بازی‌ها را هم تغییر می‌دهند. تا جایی که ممکن است روی سقوط تیم‌ها به لیگ یک و یا مشخص شدن قهرمان لیگ برتر هم تاثیر بگذارند. این گزارش به تعدادی از اشتباهات تاثیرگذار این فصل فوتبال ایران پرداخته.

نفت ۲-۱ ماشین سازی/ هفته هفتم

قضاوت احمد صالحی در این بازی کاملا نامتعادل بود. او دو خطای پنالتی مسلم را به سود نفت نگرفت و در صحنه‌ای که اصلا خطا نبود یک پنالتی به سود ماشین سازی اعلام کرد تا دقایق پایانی بازی با استرس زیاد برای علی دایی طی شود. دایی در نشست خبری نسبت به داوری صحبت‌هایی انجام داد اما قضاوت صالحی آنقدر بد بود که حتی رسول خطیبی سرمربی ماشین سازی هم نسبت به آن معترض بود!

هفته هشتم/ سیاه‌جامگان ۰-۱ استقلال

مهم‌ترین صحنه این بازی در دقایق پایانی بازی رخ داد. جایی که وریا غفوری روی رضا درویشی در محوطه جریمه خطا کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در نهایت بازی با همان نتیجه ۱-۰ به سود استقلال تمام شد.

هفته سیزدهم/ صنعت نفت آبادان ۰-۱ سایپا

در دقایق پایانی بازی و زمانی که صنعت نفت برای جبران گل خورده سراپا حمله بود، یک خطای هند داخل محوطه جریمه از مدافعان سایپا سر زد. این صحنه کاملا واضح بود اما در کمال تعجب محسن ترکی اعتقادی به خطا نداشت و سایپا سرانجام ۱-۰ پیروز شد.

هفته چهاردهم/ ذوب آهن ۱-۰ پرسپولیس

ذوب‌آهن در نیمه اول توسط تبریزی به گل رسید اما کمک محسن ترکی آن را آفساید اعلام کرد. هرچند ذوب‌آهن در ادامه به گل برتری رسید و پیروز شد اما این صحنه کاملا واضح تا مدت‌ها سوژه کاربران در فضای مجازی بود و رقیبان پرسپولیس از آن به عنوان سندی در سود بردن این تیم از داوری‌ها استفاده می‌کردند.

هفته پانزدهم/ پیکان ۲-۱ فولاد

رضا عادل در این ببازی یک پنالتی اشتباه به سود پیکان اعلام کرد که هیچ کارشناسی آن را تایید نکرد. گل دوم پیکان هم روی ضربه‌ای به دست آمد که حاصل اعلام اشتباه یک خطا از سوی مدافعان فولاد بود و در واقع هر دو گل پیکان در این بازی با اشتباه داوری به دست آمد و ۳ امتیاز به شاگردان مجید جلالی رسید.

هفته شانزدهم/ استقلال خوزستان ۰-۱ تراکتورسازی

اشتباه احمد صالحی در اخراج نکردن زودهنگام خالد شفیعی به دلیل خطا روی آرش افشین بزرگ‌ترین صحنه داوری این بازی بود و تراکتورسازی با گل دقیقه ۸۸ مهدی شریفی میزبانش را شکست داد. بردی که خود قلعه‌نویی هم اقرار کرد که تیمش سزاوار آن نبوده است.

هفته هفدهم/ سپاهان ۲-۱ نفت

درست قبل از گل دوم سپاهان، حاج‌ملک خطای پنالتی مدافعان سپاهان روی مهاجم نفت را ندید و همین توپ در برگشت به گل دوم سپاهان منجر شد. حساسیت این بازی آنقدر زیاد بود که ویسی پس از گل دوم تیمش غش کرد و به بیمارستان منتقل شد.

هفته هجدهم/ پرسپولیس ۱-۰ گسترش فولاد

شاهکار بزرگ احمد صالحی در این بازی وقتی رقم خورد که به دلیل خطای ابراهیم‌زاده به مگنو باتیستا کارت زرد داد تا ابراهیم زاده اخراج نشود. او در این بازی دو پنالتی هم به سود پرسپولیس نگرفت و خوش‌شانس بود که شاگردان برانکو سرانجام با یک گل پیروز شدند. بعد از این بازی صالحی چند هفته از قضاوت در لیگ برتر محروم شد.

هفته هجدهم / سایپا ۱-۰ سیاه جامگان

در اوایل نیمه دوم سایپا روی پیشروی خلعتبری و ضربه با دست او به توپ به گل رسید. زرگر ابتدا گل را مردود اعلام کرد اما با مشورت با کمک داور سرانجام این گل مردود را پذیرفت و سایپا با همین گل مردود پس از یک سال در خانه خود به پیروزی رسید.

هفته نوزدهم/ تراکتورسازی ۰-۰ ماشین سازی

برخورد ساده مهدی کیانی با پیام صادقیان توسط کاظمی خطا اعلام شد و اعتراض کیانی در نهایت باعث اخراج او از زمین شد. حرف و حدیث‌ها درباره قضاوت کاظمی در این بازی هنوز هم تمام نشده و هواداران تراکتور هنوز هم معتقدند که اشتباه داور این بازی آنها را از کورس رقابت با پرسپولیس برای قهرمانی عقب انداخته است.

هفته نوزدهم/ فولاد ۰-۰ سیاه جامگان

اخراج چاگو و اعلام یک پنالتی اشتباه به سود فولاد جو بازی را به هم ریخت. خداداد عزیزی تهدید به ترک زمین توسط تیمش کرد و داور سرانجام رای خود را عوض کرد. این یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های هفته نوزدهم بود.

هفته نوزدهم/ پدیده ۰-۱ سایپا

باز هم اشتباه به سود سایپا و اعلام یک پنالتی در دقایق پایانی به دلیل برخوردی که انجام نشده بود. این اشتباه هم به قیمت باخت پدیده و کسب ۳ امتیاز برای سایپا تمام شد.

هفته بیست و یکم/ استقلال ۳-۲ پرسپولیس

تصمیمات داور این بازی هنوز هم مورد بحث است. اخراج نکردن رابسون در نیمه اول، خطا بودن گل دوم پرسپولیس و زود تمام کردن بازی به علاوه جنجال‌های دقایق پایانی محصول قضاوت پر اشتباه فغانی در دربی ۸۴ بود.

هفته بیست و دوم/ پرسپولیس ۲-۱ سپاهان

اعلام ۳ پنالتی که هنوز صحت تصمیمات داور در آنها مشخص نیست، اخراج نشدن وحید امیری در نیمه دوم و تکرار نکردن ضربات پنالتی به دلیل ورود زودهنگام بازیکنان به داخل محوطه جریمه، تنها بخشی از اشتباهات داوری این بازی بود.

جام حذفی/ سپاهان ۰-۱ نفت

شاید جنجالی‌ترین بازی این فصل فوتبال ایران همین بازی بود. اخراج سخت‌گیرانه توحید غلامی و اعلام پنالتی مشکوک برای سپاهان در دقیقه ۹۰ مهم‎ترین صحنه‌های داوری این بازی بود که تا چند روز سوژه اول برنامه‌های ورزشی بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: