نوبت به حسن یزدانی رسید؛
در مراسم اختتامیه جام جهانی کشتی آزاد که با قهرمانی ایران در کرمانشاه به پایان رسید همه حضور داشتند الا یک نفر؛ حسن یزدانی!
کد خبر: ۱۹۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷        18 February 2017
در مراسم اختتامیه جام جهانی کشتی آزاد که با قهرمانی ایران در کرمانشاه به پایان رسید همه حضور داشتند الا یک نفر؛ حسن یزدانی!

به گزارش اطلس خبر، در مراسم اختتامیه جام جهانی کشتی آزاد که با قهرمانی ایران در کرمانشاه به پایان رسید همه حضور داشتند الا یک نفر؛ حسن یزدانی!
 
قهرمان طلایی المپیک 2016 ریو پس از شکست مقابل رقیب آمریکایی در وزن 86 کیلوگرم تنها ماند چرا که ما عادت داریم فقط شریک برد ورزشکاران خود باشیم!

روش برخورد ما با قهرمانان شکست خورده همین است و این امر جدیدی نیست اما کاشکی روی سکوی قهرمانی حواسمان به حسن یزدانی هم بود. جوانی که 12 کیلو بالاتر رفته بود تا پنجه در پنجه آمریکایی ها بیندازد و در اولین میدان رسمی اش در وزن جدید ضربه فنی شد اما دردناک تر از آن تنها گذاشتن او بود.

جالب است بدانید شکست این کشتی گیر ارزنده کشورمان تایلور باعث شد که برخی ها انتقاد کنند که چرا در این مسابقه از علیرضا کریمی استفاده نشد؟

 
هرچند تجربه کریمی در وزن 86 کیلوگرم بیشتر از حسن یزدانی است اما او هم سه ماه پیش به کشتی گیر گردن کلفت آمریکایی باخته بود.

بنا بر این کشتی گرفتن کریمی هم شاید دردی دوا نمی کرد اما تنه حسن یزدانی به تنه این آمریکایی خورد تا متوجه سختی های صعود به یک وزن بالاترشود. مطمئن هستیم یزدانی جوان می تواند در کشتی های آینده برابر همین آمریکایی و دیگر رقبا قدرتمندتر ظاهر شود به شرط آن که از دیوید تایلور یک جوردن باروفس جدید و غول نسازیم!
 
حال نگاهی می اندازیم به رفتارهای اشتباه کادر فنی و کارشناسان کشتی که باعث شد بعضی کشتی گیران خیلی زود از عرصه حرفه ای کنار بروند:
 
 علیرضا دبیر و علی اصغر بذری :
 
بذری که ده کیلو کم کرده بود تا در وزن شصت و شش کیلو در المپیک آتن کشتی بگیرد و اماده ترین کشتی گیر این وزن به حساب می آمد، به یکباره کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت علیرضا دبیر را برای این مسابقات به آتن بفرستد با علم به اینکه کتف راست دبیر در اصطلاح کشتی گیران « خراب بود » و نمی توانست کشتی بگیرد. شخص علیرضا دبیر هم می دانست امیدی برای کسب مدال مجدد مانند المپیک سیدنی ندارد اما روی رفتنش به المپیک آتن پافشاری کرد تا بذری بسوزد. دبیر در همان اولین مسابقه پشت سر هم از سمت راست خود فیتیله پیچ و بارانداز شد و شکست تلخی خورد تا خیلی زود از گردونه رقابت ها کنار برود. بذری هم نتوانست با این وضعیت کنار بیاید و دچار افت شدید روحی شد.
 
حمید سوریان و دیگر هیچ...
 
شاید حمید سوریان را بتوان تنها کشتی گیر ایرانی خطاب قرار داد که از عرش به فرش رسید. قهرمان هفت دوره جهان و المپیک با تصمیمات اشتباه خودش و البته مربیان تیم ملی و اصرار انها به حضور در تمامی انتخابی های پیش از المپیک باعث شد تا سوریان با شکستی تلخ و ضربه شدن مقابل حریف قزاق در المپیک ریو برای همیشه از دنیای کشتی خداحافظی کند. حالا این هفت قهرمانی به راحتی آب خوردن جای خودش را به ضربه شدن در گام اخر داده است! 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: