کد خبر: ۱۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸        24 January 2017
دکتر سید رضا صالحی امیری در دیدار با مدیران مسئول و نمایندگان رسانه‌های کشور و خراسان رضوی در مشهد با بیان اینکه «مشهد امن‌ترین نقطه جهان اسلام است» خواستار مناظره رسانه های جهان اسلام با سایر رسانه های دنیا شد.
 
 به گزارش تابناک رضوی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: خراسان رضوی جایگاه تبادل اندیشه و تضارب آرا از دیرباز بوده و 12 قرن قبل در این خطه گفتگوی فرهنگی میان ادیان شروع شده بود و امام رضا(ع) این مسیر را آغاز کرد و امروز پس از 12 قرن ما دوباره می خواهیم این مسیر را احیا کنیم  و از همین جهت همه برای گفت‌وگو و مذاکره به این شهر می‌آیند و در اینجا ندای صلح و آشتی به گوش جهان می‌رسد.

وی افزود: مشهد باید مرکز ثقل توریسم جهان اسلام و مرکز صادرات صنایع دستی باشد و ما در این سال باید بکوشیم تا مکتب فرهنگی و دینی کهن خراسان که بار معرفت طولانی دارد بار دیگر جلوه‌گری کند و با درخشش خود همه مسلمانان را به سمت خود جلب کند.
 
دکتر صالحی امیری، عنوان کرد: امروز در مشهد میان فرهیختگان ایران و جهان اسلام، ندای وحدت به جهان صادر شد و به همین دلیل در طلیعه دهه فجر مشهد پرچم دار وحدت و یکرنگی در جهان اسلام شد.
 
وی افزود: ما انتظار داریم امسال که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده و در واقع از فجر 95 تا فجر 96 ، بتوانیم پایه‌گذار دیپلماسی فرهنگی میان ایران و جهان اسلام باشیم و دنیا خواهد دید که امام رئوف ما مظهر صلح و آشتی و هم‌نوایی همه مسلمانان است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخی تفاوت‌های دیپلماسی فرهنگی با دیپلماسی سیاسی را برشمرد و یادآوری کرد : امروز دنیای اسلام را جزم اندیشی و خشونت فراگرفته و اصحاب فرهنگ و رسانه نقش مهمی در تضعیف تروریست در دنیای اسلام دارند.
برچسب ها: مشهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: