حال و هوای پنجمین روز حادثه پلاسکو
سخنگوی سازمان آتش نشانی و سرپرست اورژانس اعلام کردند: بامداد امروز و در جریان آواربرداری، چهار جنازه از طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو پیدا و از محل خارج شد.
کد خبر: ۱۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸        23 January 2017
سخنگوی سازمان آتش نشانی و سرپرست اورژانس اعلام کردند: بامداد امروز و در جریان آواربرداری، چهار جنازه از طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو پیدا و از محل خارج شد.
 
به گزارش اطلس خبر، ادامه عملیات آوار برداری در محل ساختمان فروریخته پلاسکو عملیات آواربرداری و اطفاء حریق همچنان با فعالیت ۸ دستگاه ادوات سنگین آواربرداری و نیز تعداد زیادی کامیون در حال انجام است.

طی عملیات آواربرداری دیشب تا دقایق نخستین صبح امروز همچنین تعدادی گاو صندوق از زیر آوار بیرون آورده شد. کندسوزی باعث بلند شدن دود زیادی از محل حادثه شده و آتش‌نشانان تا مرحله حمل آوار از آب استفاده می‌کنند.در همین حال، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در جریان آواربرداری، چهار جنازه از طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو پیدا و از محل خارج شدند.
 
ادامه اخبار مربوط به عملیات تجسس جنازه ها و مفقودین و همچنین آوار برداری از مخروبه و نخاله های پلاسکو را با ما همراه باشید: 
 
۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۵:۳۷
تجسس اسناد و مدارک کسبه در منطقه ۱۲شهرداری
با گذشت حدود ۱۰۰ ساعت از وقوع حادثه پلاسکو عملیات آواربرداری همچنان ادامه داشته و در حال حاضر بیشتر تمرکز در بخش غربی پلاسکو متوجه است. از ساعات اولیه تاکنون حدود ۶۵۰ کامیون، ۸۰۰۰ تن مصالح و نخاله‌ها را به منطقه ۱۲ و زمینی به وسعت ۸ هکتار منتقل کرده‌ایم.۵۰۰ نیروی شهرداری و پلیس تلاش می‌کنند عملیات آواربرداری را انجام دهند. در حال حاضر در خیابان‌های فردوسی و جمهوری مسیرها برای تردد مردم بازگشایی شده است. نیروهای انتظامی تلاش می‌کنند این مسیرها را برای خودروها نیز تا ساعات آینده بگشایند.

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۴:۴۴
راهپیمایی در باکو به یاد شهدای آتشنشان حادثه پلاسکو
به گزارش «پارسینه» به نقل از خبرگزاری «آپا»ی جمهوری آذرباجیان، کارکنان آتشنشانی منطقه سبیل باکو به همراه ایرانیان مقیم این کشور به یاد شهدای آتشنشان حادثه پلاسکو راهپیمایی کردند.

این راهپیمایی از مقابل ساختمان آتشنشانی منطقه سبیل تا سفارت ایران برگزار شد و المان نصیروف، رییس واحد آتشنشانی سبیل مراتب همدردی خود را به مسئولان سفارت ایران تقدیم کرد.

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۴:۴۰
ماموریت جدید به وزرا در قبال حادثه پلاسکو
رییس‌ جمهوری در جلسه دیشب هیات دولت ، با تشکر از همه عواملی که در امدادرسانی حادثه ساختمان پلاسکو تلاش کردند، ‏اظهارداشت: آنچه به لحاظ عاطفی این موضوع را سنگین تر می‌کند، جان باختن آتش‌نشان‌های قهرمانی است که با بذل جان خود برای ‏دفاع از جان و مال مردم فداکاری کردند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که عصر یکشنبه برگزار شد، تسریع در اتمام مراحل آواربرداری، ‏خارج کردن اجساد و تجلیل شایسته از آن عزیزان و خانواده آنان را اولویت اول برشمرد و با توجه به مرکزیت تجاری این ‏منطقه، بر آماده کردن محیط جهت شروع هر چه سریعتر کسب و کار تأکید کرد.‏

رییس‌جمهوری گروهی از وزرا و مسئولان را مأمور کرد تا از فردا تصمیمات لازم را جهت بازسازی فرصت شغلی برای اصناف و ‏کارگران شاغل در این ساختمان؛ از قبیل پوشش بیمه‌ای، تأمین سرمایه در گردش، بخشودگی مالیاتی و تأمین فضای مناسب جهت ‏از سرگیری فعالیت‌های کسب و کار اتخاذ و اعلام نمایند و مواردی که نیاز به تصویب هیات وزیران دارد، به جلسه روز ‏چهارشنبه دولت ارایه کنند.‏

رییس‌جمهور، به وزیر کشور ماموریت داد که ضمن  شناسائی ساختمان‌های آسیب‌پذیر در تهران نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای ‏ایمن‌سازی اقدام کند و همچنین اظهار داشت که بزودی کارگروهی تخصصی را برای تدوین گزارش ملی از دلایل و عوامل بروز ‏حادثه مأمور خواهند کرد.‏

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۳:۴۳
تمام شهدا بیرون آمده از آوار همان پنجشنبه فوت کردند
شهریاری (سرپرست دادسرای جنایی تهران) در خصوص زمان فوت چهار شهروندی که از طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو بیرون کشیده شده‌اند؛ گفت: تمام پیکرهایی که شب گذشته از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند؛ حکایت از آن دارد که همان روز پنجشبه زیر آوار فوت کردند

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۲:۳۰
ابراز همدردی امیر، ولیعهد و نخست وزیر کویت
 شیخ صباح آل احمد آل جابر آل صباح، امیر کویت، در پیامی به حسن روحانی نسبت به حادثه ساختمان تجاری پلاسکو ابراز تاسف عمیق کرد.امیر کویت برای روح درگذشتگان طلب آرامش و برای بهبود هرچه سریع تر مجروحان این حادثه دعا کرد.ولیعهد امیر کویت و نخست وزیر این کشور هم در پیام های جداگانه ای این حادثه را تسلیت گفتند.

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۱:۴۲
تشییع پیکر شهدای آتش نشان از دانشگاه تهران
مجتبی عبدالهی مسئول ستاد تشییع پیکر شهدای آتش نشان گفت: پیش بینی کرده ایم تا پیکر شهدای آتش نشان از دانشگاه تهران به سمت بهشت زهرا (س) تشییع شوند.وی افزود: پس از خواندن نماز، پیکر شهدا از سمت خیابان انقلاب به بهشت زهرا (س) تشییع می شود تا در آرامگاه ابدی آرام گیرند.

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۰:۴۵
۳۵۰ کارگر پلاسکو برای بیمه بیکاری مراجعه کردند
حاتم شاکرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران با بیان اینکه ۳۵۰ کارگر پلاسکو برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده‌اند، گفت:تمام کارگران این مرکز به شرط داشتن سابقه بیمه، مشمول بیمه بیکاری می شوند.

وی با اشاره به استقرار ۵ ایستگاه پذیرش تقاضای برقراری بیمه بیکاری، افزود: به دلیل ازدحام مراجعه کنندگان از روز گذشته دو ایستگاه دیگر نیز به ایستگاه های موجود اضافه شد. 

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۰:۳۰
حضور مجدد قالیباف در محل حادثه پلاسکو
شهردار تهران دیشب برای دومین بار از محل حادثه پلاسکو بازدید کرد. محمدباقر قالیباف دقایقی قبل در محل حادثه ساختمان پلاسکو حضور یافت و از نزدیک شاهد مراحل آواربرداری و اطفاء حریق بود.دیشب تجهیزات سنگین دیگری در محل حادثه مستقر شده و در حال آواربرداری هستند.
 
عملیات آواربرداری و اطفاء حریق به طور همزمان در حال انجام است.دیشب همچنین سردار وحید نماینده رهبر معظم انقلاب نیز برای دومین بار در محل حادثه پلاسکو حضور یافت و بر سرعت کار آواربرداری نظارت نمود.

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۰:۰۰
کار جستجو در جبهه شرقی و جنوبی پایان یافت
سخنگوی آتش نشانی همچنین گفت : کار جستجو در جبهه شرقی و جنوبی ساختمان پلاسکو پایان یافته است و جمع آوری ضایعات انجام می شود.ملکی افزود : کار جستجو بدنهای زیر آوار مانده در جبهه غربی ادامه دارد. وی گفت : بوسیله حفر تونل هایی نیز در زیر زمین مشغول جستجو هستیم.
 
همچنین پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور تصریح کرد: این چهار جنازه مربوط به پرسنل آتش نشانی نبوده و احتمالا از کارکنان ساختمان پلاسکو هستند.وی افزود: این چهار جنازه، آثار سوختگی شدید ندارند و قابل شناسایی هستند.

۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۰۹:۳۸
حفر کانال و کشف اجساد جدید
وی ادامه داد: تیم های امدادی با حفر کانال از سمت غرب پاساژ پلاسکو وارد ساختمان شده و موفق شدند چهار جسد را کشف کنند.ملکی گفت: این اجساد همگی شهروند بوده و در میان آنها آتش نشانی وجود ندارد.سخنگوی آتش نشانی با بیان اینکه امدادگران اورژانس پس از معاینه اجساد مرگ آنها راتایید کردند، افزود: مشخص شد چند روزی از مرگ این افراد می گذرد و علت  مرگ آنها ریزش آوار است. ملکی در مورد سن این افراد اظهار کرد: سن اجساد کشف شده میانسال به بالا است.
برچسب ها: راهپیمایی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: