دومین روز امداد و نجات در پلاسکو
در حالی که بیش از 24 ساعت از فاجعه آتش سوزی و ویرانی ساختمان پلاسکو می گذرد، همچنان عملیات امداد و نجات برای دسترسی به افرادی که زیر آوار قرار دارند ادامه دارد.
کد خبر: ۱۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶        20 January 2017
در حالی که بیش از 24 ساعت از فاجعه آتش سوزی و ویرانی ساختمان پلاسکو می گذرد، همچنان عملیات امداد و نجات برای دسترسی به افرادی که زیر آوار قرار دارند ادامه دارد.

به گزارش اطلس خبر، در حالی که بیش از 24 ساعت از فاجعه آتش سوزی و ویرانی ساختمان پلاسکو می گذرد، همچنان عملیات امداد و نجات برای دسترسی به افرادی که زیر آوار قرار دارند ادامه دارد.

آخرین و اخبار اطلاعات در خصوص پیشرفت این عملیات و حواشی فاجعه پلاسکو را در ادامه بخوانید. این مطلب به روز می شود.

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۴:۴۹
احتمالا ظرف 72 ساعت آینده عملیات آواربرداری و رسیدگی به مفقودین پایان می یابد
ایسنا: پروانه مافی نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ضمن اعلام این خبر گفت: براساس گفته اعضای ستاد بحران این امیدواری وجود دارد که ظرف 72 ساعت آینده عملیات آوار برداری و رسیدگی به مفقودین پایان یابد.

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۴:۴۸
تلاش ها برای یافتن زیر آوارماندگان فعلا بی نتیجه بوده
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: در حال بررسی نقشه‌ها و مسیرهایی هستیم که هرچه سریع‌تر افراد را پیدا کنیم. از سمت شمال و غرب نیز تونل زده بودیم اما کسی را پیدا نکردیم.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران ضمن اشاره به برنامه تیم‌های عملیاتی برای ورود از کانال فاضلاب که در ضلع جنوبی ساختمان و در پیاده‌رو قرار دارد، گفت: به علت قرار داشتن در کانال فاضلاب در پیاده‌رو تلاش می‌کنیم که ابتدا آهن‌آلات را برداریم و از همان مسیر نفوذ کنیم. این مورد یکی از گزینه‌های اصلی ما برای بررسی است.

داوری ادامه داد: کار آواربرداری در جناح شمالی به خاطر شرایط خاص سازه در این سمت کمی مشکل‌تر است اما در جناح شرقی با سرعت بیشتری پیش می‌رویم.

وی درخصوص برخی شایعات مبنی بر شنیده شدن صدای محبوسان زیر آوار نیز گفت: تاکنون خبر مستندی برای ما در این خصوص وجود نداشته است. امیدواریم سرعت کار افزایش یابد، در عین حال ما قطعات بزرگ را برش داده و به پایین منتقل کرده‌ایم.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در ادامه تصریح کرد: با همکاری سازمان هلال‌احمر و سنگ‌های زنده یاب در همه نقاط تلاش کرده‌ایم نشانی از زیر آوارماندگان پیدا کنیم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۴:۴۶
تلاش برای برداشتن آوارها از جبهه شمالی پلاسکو
اقبال شاکری، عضو شورای شهر تهران با حضور در جبهه شمالی عملیات آواربرداری از ساختمان پلاسکو گفت: آتش‌نشانان محل دقیق تعدادی از محبوس شدگان را مشخص کردند، اما هنوز تلاش‌ها برای رسیدن به افراد ادامه دارد.

وی با اشاره به حجم عظیم و گسترده آوار گفت: هنوز تلاش برای برداشتن تیغه‌های چند تنی ادامه دارد.

این عضو شورای شهر با ادامه دادن اینکه برداشتن و تکان دادن هر تیغه موجب جابجایی آوار و فرو نشست آن می شود ، گفت: بر همین اساس آتش‌نشانان با دقت هر چه تمام تر در حال جابجایی آوار هستند.

شاکری در پاسخ به علت دود برخاسته از آوار پلاسکو، گفت: حجم زیادی از گازوئیل در طبقات وجود داشته که با تخریب ساختمان این گازوئیل ها در همه جا پخش شده‌اند و با جرقه کوچک شعله‌ور شده و تلاش‌های مداوم ادامه دارد.

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۴:۴۵
سه هزار ساختمان همچون پلاسکو
معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران پس از حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو: از میان 17 هزار بازدید انجام شده در سراسر تهران، 3 هزار گزارش از ناایمن بودن ساختمان‌های پایتخت خبر می‌دهد. این بدان معناست که «سه هزار ساختمان دیگر در تهران، وضعیتی مشابه وضعیت ساختمان پلاسکو دارند.»

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۴:۴۵
اطلاعات جدید از افراد زیر آوار
داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی مستقر در محل حادثه: عملیات آواربرداری به سختی پیش می‌رود. اطلاعات جدیدی برای پیدا کردن افراد زیر آوار پیدا کردیم. استفاده از کانال فاضلاب برای رسیدن به زیر آوار ساختمان پلاسکو از گزینه‌های اصلی امدادرسانی است. آواربرداری در ضلع شرقی ساختمان پلاسکو با سرعت بیشتری انجام می‌شود. ۲۵ تا ۳۰ درصد آواربرداری انجام شده است.

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۴:۴۳
بعید است کسی از زیر آوار زنده خارج شود
اسماعیل نجار با حضور در محل حادثه پلاسکو در جمع خبرنگاران گفت: اولویت کاری ستاد بحران جمع‌آوری و انتقال سازه‌ها برای با خبر شدن از سرنوشت محبوسان حادثه آتش‌سوزی در ساختمان است.

وی تاکید کرد:  قطعاً با روند موجود بعید به نظر می‌رسد؛ کسی زنده باشد و امیدواریم اجساد این افراد را بتوانیم سالم‌تر از زیر آوار خارج کنیم.

مدیریت ستاد بحران کشور تصریح کرد: به صورت قطع 20 نفر از افرادی که زیر آوار مانده‌اند از آتش‌نشانان هستند.

جلال ملکی؛ سخنگوی آتش نشانی هم اظهار داشت: دیگر بعید است؛ حتی بتوانیم اجساد همکارانمان را سالم از زیر این حجم آوار و دود بیرون بکشیم؛ زنده ماندنشان محال است.

وی درباره احتمال تخریب ساختمان‌های مجاور پلاسکو گفت:‌ مسئولانی از نظام مهندسی در محل حادثه حضور دارند. وضعیت در حال کنترل است و هر زمان که لازم باشد، تخریب ساختمان‌های مجاور را آغاز خواهیم کرد.

ملکی اضافه کرد: تا به این لحظه نیازی به تخریب نیست و یا چیزی درباره تخریب به من اعلام نشده است.

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۴:۴۱
ساختمان پلاسکو تحت نظارت پلیس
سردار حسین اشتری روز جمعه با حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو در جمع خبرنگاران افزود: به منظور زمینه سازی برای امدادرسانی مناسب ،مسیرهای منتهی به ساختمان پلاسکو در خیابان جمهوری با محوریت پلیس تهران بزرگ تحت کنترل درآمده و محدودیت های ترددی ویژه ای در منطقه اعمال شده است.

وی تاکید کرد: تمامی معابر و کوچه های منتهی به ساختمان پلاسکو تحت نظارت ماموران نیروی انتظامی قرار دارد.
فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: درهمین ارتباط شهروندان می توانند موارد مرتبط با این حادثه را برای پیگیری به مرکز انتظامی بهارستان گزارش کنند.

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۴:۳۹
سرپرست امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: آواربرداری «پلاسکو» سخت‌تر از امدادرسانی زلزله 6 ریشتری است.

هلال احمر اعلام کرد: تیم های جست و جو و نجات از آوار جمعیت هلال احمر به دو بخش تقسیم شده اند و بخش نخست از قسمت غربی ساختمان و بخش دوم از قسمت جنوبی ساختمان پلاسکو در حال جست و جو هستند. تیم های واکنش سریع و نجات از آوار جمعیت هلال احمر به وسیله دستگاه های زنده یاب و سگ های تجسس همچنان در حال جست و جو در آوار هستند.

جرثقیل ها در ضلع غربی ساختمان پلاسکو در حال جابه جایی سازه بتنی عظیم و آهنی هستند که به دلیل گره خوردن این سازه آهنی با آوارها عملیات با کندی پیش می‌رود. به دلیل زبانه کشیدن شعله های آتش از زیر آوارها عملیات انتقال آوارها به کندی پیش می‌رود. عملیات حفر تونل در ضلع غربی ساختمان پلاسکو همچنان ادامه دارد.

رئیس ستاد بحران: هیچ پیکری از ساختمان خارج نشده است. 20 نفر از آتش نشانان در ساختمان جان خود را از دست داده اند، احتمال می رود 5 نفر از کارگران یا کسبه و همچنین 2 خبرنگار در ساختمان محبوس شده باشند. مشابه ساختمان پلاسکو در پایتخت بسیار است.

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۱۴:۲۷
شهادت اولین آتش نشان مصدوم در بیمارستان
ایسنا: کولیوند، سرپرست اورژانس کشور، از شهادت آتش‌نشان فداکار «بهنام میرزاخانی» که به علت شدت جراحات و سوختگی در بیمارستان مطهری بستری شده بود، خبر داد.

وی افزود: صبح امروز یکی از مصدومان این حادثه که با سوختگی بالا در بیمارستان شهید مطهری منتقل و در بخش  آی سی یو بستری شده بود، به علت شدت جراحت درگذشت.

به گفته وی، این مصدوم جزو آتش نشانانی بود که چندین عملیات احیاء روی او صورت گرفته بود.

حمیدرضا یادگاری، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در محل حادثه پلاسکو اظهار کرد: در حال حاضر سه تن از آتش‌نشانان که روز گذشته دچار مصدومیت شده بودند در بیمارستان هستند و اقدامات درمانی برای آنان در حال انجام است.

روز گذشته چهار تن از عوامل آتش‌نشانی در حادثه ساختمان پلاسکو دچار مصدومیت شدند که دقایقی قبل رئیس اورژانس کشور از مرگ یکی از آنان که دارای بیش از 60 درصد سوختگی بود خبر داد. مدیر عامل آتش‌نشانی تهران بلافاصله بعد از دریافت این خبر محل حادثه را به سمت بیمارستان ترک کرد.

برچسب ها: پلاسکو ، آتش سوزی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: