اخبار لحظه به لحظه از عملیات امداد و نجات
ساختمان قدیمی پلاسکو که از صبح امروز دچار حریق شده بود حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه امروز به طور کامل فروریخت، هنوز مشخص نیست چه تعداد آتش نشان زیر آوار مانده اند،علاوه بر آتش نشان‌ها ، تعدادی افراد و مالکان واحدها نیز زیر آوار مانده اند.
کد خبر: ۱۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹        19 January 2017
ساختمان قدیمی پلاسکو که از صبح امروز دچار حریق شده بود حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه امروز به طور کامل فروریخت، هنوز مشخص نیست چه تعداد آتش نشان زیر آوار مانده اند،علاوه بر آتش نشان‌ها ، تعدادی افراد و مالکان واحدها نیز زیر آوار مانده اند.

به گزارش اطلس خبر، آتش‌سوزی از طبقه نهم به بالای مجتمع تجاری پلاسکو (واقع در چهارراه استانبول تهران) رخ داده و در حال حاضر ماموران آتش‌نشانی در محل حضور دارند. 

از برج ۵۳ ساله تهران فقط همین‌ باقی مانده است.


۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۰۲:۲۶
حفر تونل در قسمت شرقی ساختمان پلاسکو
در قسمت شرقی ساختمان پلاسکو کارگاهی برای انجام عملیات نجات دایر شده و آتش‌نشانان قصد دارند تا با حفر گودال تونلی به عمق بیش از یک متر از مغازه واقع در ضلع شرقی به زیرزمین ساختمان پلاسکو دسترسی پیدا کنند.سگ‌های زنده‌یاب پلیس و هلال احمر نیز در محل حاضرند اما با توجه به حجم آوار به نظر می‌رسد که عملیات آواربرداری و جست‌وجو  تا فردا روز جمعه نیز ادامه داشته باشد.

۱۳۹۵/۱۱/۰۱ - ۰۲:۰۵
دود سفید و ادامه عملیات اطفای حریق
سخنگوی اورژانس کشور شایعه نجات افراد مانده در زیر آوار را تکذیب کرد و گفت: هم اکنون دود سفید از زیرزمین ساختمان فروریخته پلاسکو افزایش یافته است بنابراین عملیات اطفای حریق با حضور آتش نشانان ادامه دارد، ضمن اینکه احتمال ریزش ساختمان های پشت پلاسکو نیز وجود دارد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۲۳:۲۶
کشنده به میدان آمد
کشنده برای جا به جایی قطعات فلز خرد شده به میدان نجات آمد تا بتواند کار را برای امداد رسانی آسان تر کرده و امید ها را بیشتر کند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۲۳:۰۵
قیچی مکانیکی در حال بریدن اسکلت اصلی ساختمان
تیم نجات با بریدن سازه اصلی ساختمان توسط قیچی مکانیکی سعی در جابجا کردن اسکلت فلزی ساختمان دارد تا بتواند از قسمتی وارد ساختمان برای امداد رسانی شود.


۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - 22:08 
پیام رهبر انقلاب به مناسبت حادثه امروز
 رهبر انقلاب با صدور پیامی (متن پیام را اینجا بخوانید)، با ابراز اندوه و تأسف و نگرانی عمیق خود از این حادثه، شهامت و فداکاری آتش نشانان را تحسین و تمجید کرد و رویداد رخ داده برای جمعی از ایشان را موجب آکنده شدن دل از نگرانی و اندوه خواند.
 
ایشان در ادامه خطاب به مسئولان نوشت: «از همه مسئولان میخواهم همانگونه که در این چند ساعت، تلاش کرده‌اند کار مجاهدانه‌ی خود را ادامه دهند و وظیفه‌ی فوری را بر هر حرف و حدیثی مقدم بدارند.»
 
۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - 20:51 
رئیس مجلس ۳ کمیسیون را مامور بررسی حادثه کرد
 علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز به کمیسیون‌های عمران،اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس مأموریت داد تا با همکاری دستگاه های اجرایی  انتظامی و امدادرسان به بررسی ابعاد مختلف حادثه آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو که منجر به مصدومیت و جان باختن جمعی از هم‌وطنان و آتش‌نشانان فداکار شد، بپردازد.

به گزارش فارس، لاریجانی از تمامی سازمان‌ها و نهادهای امدادرسان که از آغاز این حادثه در محل حاضر بوده و به یاری حادثه‌دیدگان پرداختند تشکر کرد و از آنان خواست نسبت به تسریع در رسیدگی به حادثه‌دیدگان آواربرداری و نجات مصدومان اقدام کند. وی همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با وزاری کشور و بهداشت و درمان شهردار و استاندار تهران، رئیس اورژانس کشور و دیگر مسئولین سازمان‌های امداد و نجات آخرین وضعیت رسیدگی به حادثه ریزش ساختمان پلاسکو را مورد بررسی قرار داده و نسبت به تسریع در کمک به حادثه دیدگان توصیه‌های لازم را ارائه کردند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - 20:29
 ماموریت ویژه وزیر کشور برای معرفی قاصرین و مقصرین احتمالی
در پی وقوع وقوع حادثه تأسف بار ساختمان پلاسکو و پیرو دستور رئیس جمهور محترم،‌ وزیر کشور به معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزارت کشور مأموریت داد، گزارش جامع و دقیقی را از عملکرد دستگاه های ذیربط و معرفی قاصرین و مقصرین احتمالی تهیه و ارائه کند. در حکم دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی خطاب به خندان دل آمده است:
 
با توجه به وقوع حادثه تأسف بار ساختمان پلاسکو و پیرو دستور رئیس جمهور محترم به موجب این حکم به جنابعالی مأموریت داده می شود بررسی های لازم نسبت به علل و عوامل بروز این حادثه تلخ و تأسف آور با هماهنگی و همکاری اعضاء‌محترم ستاد مدیریت بحران کشور معمول و از عملکرد دستگاه های ذیربط و معرفی قاصرین و مقصرین احتمالی در اسرع وقت گزارش جامع و دقیق تهیه و به اینجانب ارائه نمائید.

وزیر کشور همچنین در این حکم از تمام دستگاه های امدادی و خدماتی مرتبط با مدیریت بحران بوی‍ژه نیروهای خدوم آتش نشانی،‌ اورژانس،‌ نیروی انتظامی،‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ بسیج و کارکنان شریف شهرداری تهران قدردانی کرده است.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - 20:00
تکذیب شهادت 20 آتش‌نشان از سوی سخنگوی این سازمان
جلال ملکی در تشریح آخرین جزییات امدادرسانی  به سانحه ریزش ساختمان پلاسکو در واکنش به انتشار خبری از سوی شهردار تهران مبنی بر شهادت 20 تن از نیروهای آتش نشانی گفت: هنوز عملیات امداد و نجات ادامه دارد و نمی‌توان آماری از تعداد شهدای آتش‌ نشان ارائه داد.

سخنگوی آتش نشانی افزود: بررسی اطلاعات به دست آمده حاکی از بی‌خبری نسبت به سرنوشت 20 آتش نشان حاضر در این عملیات است که احتمالا زیر آوار محبوس شده‌اند. این بدان معناست که نمی‌توان گفت این 20 تن جانشان از دست داده‌اند و تلاش برای نجات افراد محبوس در این حادثه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این بارها به صورت مکتوب ایمن نبودن ساختمان پلاسکو اعلام شده بود ولی اقدامی برای ایمن سازی آن انجام نگرفت.

شهادت 20 آتش‌نشان/ آمار دقیق محبوس‌شدگان زیر آوار مشخص نیست

شهردار تهران از شهادت 20 آتش‌نشان در جریان حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو خبر داد.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه بازدید از محل حادثه ساختمان پلاسکو با ابراز تأسف و تأثر بابت وقوع این حادثه اظهار داشت: متأسفانه امروز شاهد بودیم که یکی از ساختمان‌های بلند و قدیمی شهر تهران دچار سانحه شد و فروریخت که در جریان امدادرسانی به مصدومان این حادثه 20 نفر از همکاران ما در آتش‌نشانی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیق محبوس‌شدگان زیر آوار ساختمان پلاسکو در دست نیست، گفت: این حادثه در ساعت 11:30 صبح امروز و همزمان با اوج ترافیکی در یکی از مناطق پرتردد شهر تهران به وقوع پیوست که متأسفانه در جریان تلاش مأموران آتش‌نشانی برای نجات شهروندان، تعدادی از آتش‌نشانان که هنوز اطلاع دقیقی از آنها در دست نیست، زیر آوار محبوس شده‌اند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه نخستین‌ اولویت ما نجات محبوس‌شدگان آتش‌نشانی و تعدادی از کسبه گرفتار زیر آوار است، از تلاش نیروی انتظامی برای نظم‌بخشی در محل حا دثه و معابر حساس تقدیر و تشکر کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۸:۵۵
تا کنون ۲۰ کشته در حادثه فروریختن ساختمان
قالیباف شهردار تهران آمار اولیه کشته شده ها را اعلام کرد: " تا کنون ۲۰ نفر در حادثه فروریختن ساختمان کشته شده‌اند" این 20 نفر آتشنشانانی بوده اند که در جریان عملیات اطفاء، امداد و نجات به شهادت رسیده اند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۸:۵۳
تعداد مصدومان حادثه تا این لحظه به ۷۸ نفر
حسن عباسی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۱ مصدوم این حادثه نیز با حضور عوامل اورژانس به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.وی با اشاره به اینکه بیشتر مصدومان حادثه نیروهای آتش نشان هستند اظهار کرد: درحال حاضر ۲۵۰ نیروی اورژانس تهران با استقرار در محل حادثه ساختمان پلاسکو، مشغول ارائه خدمات درمانی به مصدومان هستند.عباسی در خصوص آمارهای منتشره در شبکه های اجتماعی مبنی بر تلفات جانی این حادثه تصریح کرد که تاکنون کسی از زیر آوار ساختمان پلاسکو خارج نشده و هیچ گونه امار رسمی مبنی بر فوت در این حادثه نداشته ایم.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۸:۴۸
فروش روزانه طرح ترافیک در روز شنبه ۲ بهمن ممنوع شد
شهرداری تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که به منظور تسهیل عملیات عمرانی و امدادی در محدوده چهار راه جمهوری و معابر اطراف ساختمان پلاسکو علاوه بر اعمال محدودیت های ترافیکی اعلام شده ، طرح ترافیک روزانه در روز شنبه مورخ ۳ بهمن ماه نیز به فروش نمی رسد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۸:۴۶
محدودیتهای ترافیکی
در همین رابطه سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران از برخی از محدودیت های ترافیکی جدید در محدوده ساختمان  پلاسکو خبرداد. با توجه به نامشخص بودن وضعیت برخی از آتش نشان های حاضر در محل، کار برای نیروهای امدادی دشوار شده است. در همین رابطه از شهروندان تهرانی درخواست شده که محل را ترک کرده و اجازه دهند که نیروهای اورژانس و آتش نشان کار خود را به خوبی انجام دهند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۸:۴۴
صدور مجوزهای قضایی برای تخریب اماکن به منظور نجات جان امدادگران
دادستان تهران از ارائه مجوزهای قضایی برای تخریب اماکن به منظور نجات جان امدادگران خبرداد.ارائه مجوزهای قضایی برای تخریب اماکن به منظور نجات جان امدادگرانبه گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، عباس جعفری دولت آبادی گفت: با توجه به حریق گسترده ساختمان پلاسکو و ریزش این بنا، جلسه ستاد مدیریت بحران در محله حادثه تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه، شهردار تهران گزارشی از وضعیت فعلی ارائه کرد و تمام مسئولان حاضر در این جلسه نیز تاکید داشتند که باید در روند امدادرسانی ها تسریع شود.دادستان تهران با ارائه درخواستی از شهروندان تهرانی اظهارکرد: درخواست ما از شهروندان این است که حاشیه منطقه را ترک کرده و اجازه دهند نیروهای امدادی به وظایف خود عمل کنند.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه " هزینه اقدامات پیشگیرانه به مراتب کمتر از صرف هزینه پس از حادثه است" تصریح کرد: در راستای ایمن سازی بنا، در چندین نوبت به ساکنان این ساختمان تذکر ارائه شده و باید به این مسئله توجه شود که هزینه پیشگیری و ایمن سازی می توانست ۱۰۰ ها برابر کمتر از هزینه صرف شده برای مهار این آتش باشد.

وی از ارائه مجوزهای لازم به شهرداری تهران برای تخریب برخی مکان ها به منظور امدادرسانی به آتش نشان ها خبرداد و خاطرنشان کرد: به مسئولان محلی و شهرداری تهران مجوزهای لازم را دادیم تا اگر نیاز به تخریب مکانی برای نجات جان امدادگران است این اقدام را انجام دهند. دادستان تهران تاکید کرد: امیدوار هستیم هر چه زودتر ساختمان های مجاور تخریب شوند تا بتوان به ساختمان پلاسکو ورود کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۸:۳۸
تعداد مجرحان و مصدومان حادثه امروز
معاون عملیات اورژانس تهران تازه ترین آمار مصدومان حادثه پلاسکو را اعلام کرد: "بر این اساس تاکنون ۷۸ نفر مصدوم شده اند که ۵۱ نفر شان سرپایی درمان و ۲۷ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده اند. 

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۸:۳۷
قطع تلفن مناطقی از تهران و اختلال در برقراری تماسها
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران از اختلال در ۴۶۱۱خط تلفن ثابت أطراف ساختمان پلاسکو خبر داد.محمدرضا بیدخام گفت:در حال حاضر تیم مخابراتی اجازه ورود به منطقه را نداشته و قرار بر آن است که از ساعت ۹ صبح فردا اجازه ورود به منطقه را پیدا کند.دلیل این اختلال قطعی برق است، با توجه به اینکه برخی تجهیزات مخابراتی به شبکه برق شهری اتصال دارند، قطعی برق اختلالاتی در این زمینه ایجاد کرده است.احتمال رفع این اختلال ظرف ۵۹ساعت آتی وجود دارد. از این میان حدود ۲۴۱۱خط مربوط به واحدهای ساختمان پلاسکو بوده است.شبکه ارتباطی همراه اول در این منطقه مشکل خاصی نداشته و از پایداری لازم برخوردار است.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۸:۳۵
حادثه پلاسکو امنیتی نیست
رئیس پلیس پایتخت:بر اساس شواهد موجود و آنچه که در حال حاضر وجود دارد هیچ گونه موضوع امنیتی در مورد حادثه پلاسکو وجود نداشته و چنین شایعاتی قویا تکذیب می‌شود.از شهروندان درخواست می‌شود که اخبار را از منابع رسمی دنبال کرده و به شایعاتی که در این زمینه منتشر می‌شود توجه نکنند و قطعا پلیس نیز با منتشر کنندگان شایعات برخورد خواهد کرد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۷:۵۳
جدیدترین اسامی مصدومین حادثه پلاسکو
۱- امید هداوندی(فیروزگر)
۲-تیمور سلیمی (فیروزگر) (مرخص)
۳- مرتضی دهقان(فیروزگر)
۴-علی اصغر فهرست آیانلو (پارس) (مرخص)
۵-ابولفضل زارع (پارس) (مرخص)
۶-فخرالدین گودرزی(پارس)
۷-محمد فریادرس(پارس) (مرخص)
۸- میرسعید حسینی (پارس) (مرخص)
۹-رحمان شکری (بیمارستان نفت) (مرخص)
۱۰-جمال صدرنیا شایق (بیمارستان بانک ملی) (مرخص)
۱۱-حسن بدرنیا (بانک ملی) (مرخص)
۱۲ -زکیه دانشور( بانک ملی) (مرخص)
۱۳ –محمد شاه محمدی( سینا) (مرخص)
۱۴-سید نصیر حاجی اکبری( سینا) (مرخص)
۱۵-محمد قاسمی( سینا) (مرخص)
۱۶-حسن بختیاری( سینا) (مرخص)
۱۷-پیمان آذرمیانه ( سینا) (مرخص)
۱۸-بهنام میرزاخانی( سینا)(سوختگی ۶۰ % و انتقال به مطهری)
۱۹-امیر مهدیانی( سینا) ( انتقال به کسری)
۲۰-صادق ایمنی ( سینا) (مرخص)
۲۱-مهدی نسیمی( سینا) (مرخص)
۲۲-رضا هاشمی شاد( سینا) (انتقال به بیمارستان پارس)
۲۳-توکل هاشم پور( سینا) (مرخص)
۲۴-سعید تفرشی( سینا) (مرخص)
۲۵-محمد صالح (امیر اعلم) (مرخص)
۲۶ – افشین شکر آبادی (امیر اعلم)
۲۷ – احسان گودرزی (امیر اعلم)

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۷:۵۲
چهار هزار نفر در پلاسکو شاغل بودند
رئیس سابق اتحادیه صنایع نساجی و پوشاک:  ۴ هزار نفر در پلاسکو شاغل بودند، با وجود اینکه ۶۰۰ واحد تولیدی و تجاری فعالیت خود را از دست داده‌اند، بعید است این امر بر قیمت‌ مایحتاج و البسه مردم در شب عید تأثیرگذار باشد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۷:۵۱
تغییر مسیرهای خطوط اتوبوسرانی منتهی به پلاسکو
معاون شهردار تهران: محدودیت‌های ترافیک ویژه‌ای در محدوده‌های حاشیه و منتهی به چهارراه استانبول و خیابان جمهوری پیش بینی شده که با هماهنگی و همراهی نیروهای راهور در خصوص اجرای آن اقدام می‌شود.
با توجه جه به فعالیت‌های نیروهای امدادی و مدیریت بحران برخی خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی با تغییر مسیر مواجه شده که این امر ممکن است تا اواسط هفته آینده تداوم داشته باشد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۷:۴۱
دستور رئیس جمهور به وزیر کشور
رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد تا در اسرع وقت ، علل حادثه پلاسکو بررسی و گزارش شود و همچنین نسبت به رسیدگی به مجروحان و جبران خسارات آسیب دیدگان توسط نهادهای مسئول اقدام فوری صورت پذیرد.
در دستور رئیس جمهور آمده است: حادثه آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران که موجب جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان عزیز شده است، مایه تأسف و تأثر گردید. مقتضی است در اسرع وقت،‌ علل حادثه و مسئولیت حادثه بررسی و گزارش شود و نسبت به رسیدگی به مجروحان و جبران خسارات آسیب دیدگان توسط نهادهای مسئول اقدام فوری صورت پذیرد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۷:۲۳
علت خارج شدن دود سفید از زیر آوار پلاسکو
در شبکه های اجتماعی و فیلم های منتشر شده در این فضا از ساختمان پلاسکو، اظهارات عجیب و غریبی در مورد دود سفید در حال انتشار نوشته شده و حتی برخی این دود را بسیار بد بو و سمی اعلام کرده اند. 
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، در مورد علت انتشار دود سفید از زیر آوار گفت: هنوز حریق در زیر آوار  ساختمان وجود دارد و اجناس در حال سوختن هستند. این دود نیز ناشی از همین حریق است و هیچ خطری افراد حاضر در صحنه را تهدید نمی کند. 
وی ادامه داد: به دلیل احتمال ریزش ساختمان های اطراف نمی توان از جنوب وارد ساختمان شد. 

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۶:۵۷
خروج سه تن از زیر آوار پلاسکو
رئیس اورژانس کشور از خروج سه تن از زیر آوار ساختمان پلاسکو خبر داد،این افراد زنده بوده و به بیمارستان انتقال داده شدند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۵:۴۸
تا ۲۵نفر از آتش نشانها مفقود هستند
محمد باقر قالیباف شهردار تهران در محل حادثه گفت: بین ۲۳ تا ۲۵ نفر ازهمکاران ما از کارکنان، مدیران ارشد و نیروهای آتش نشانی زیر آوار گرفتار هستند.  مردم از محل تخلیه شده بودند شاید حدود ۲ یا سه نفر زیر آوار مانده اند . مردم به شایعات توجه نکنند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۵:۴۶
درخواست مسکوت مانده قالیباف
عضو هیأت رئیسه شورای شهر با اشاره به حادثه آتش سوزی در ساختمان نا ایمن و فرسوده پلاسکو گفت: قالیباف در سال ۹۲ بعد از حادثه دلخراش جمهوری درخواست پلمب ساختمان های ناایمن را از شورا داشت.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۵:۴۳
اولین آتش نشان شهید از زیر آوارها پیدا شد
 پیکر اولین آتش نشان فداکار از زیر آوار ساختمان پلاسکو بیرون آورده شد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۵:۴۱
روایتی از نحوه آتش سوزی و پیامدهای آن
مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران  گفت: نسبت به این موضوع مشاهده عینی ندارم اما بر اساس اطلاعاتی که از حاضرین در لحظه آتش‌سوزی در این ساختمان کسب کرده‌ام آتش‌سوزی در طبقه دهم ساختمان و به علت نشت گاز پیک‌نیک اتفاق افتاده است. به طوری که در اوایل صبح امروز یک نفر از کسبه‌ها در زمان ورود به محل کار خود کلید برق را می‌زند در حالی که اتاق به علت نشت گاز پیک‌نیک پر گاز بوده، انفجار رخ می‌دهد.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان تهران، گفت: افرادی که در مراسم زیارت عاشور این ساختمان حضور داشته‌اند متوجه وقوع حریق در طبقه دهم ساختمان می‌شوند که بلافاصله برای خاموش کردن آن از طریق کپسول‌های اطفای حریق اقدام می‌کنند که متوجه می‌شوند کپسول‌های موجود در آن محل شارژ نداشته و خالی هستند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۵:۳۸
ذخایر خونی برای کمک به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو مساعد است
مدیرعامل سازمان انتقال خون استاندار تهران با اشاره به مراجعه مردم جهت اهدای خون برای کمک به حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو گفت: شرایط ذخایر خونی طبیعی است و اگر نیازی برای اهدا باشد رسماً آن را اعلام می‌کنیم.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۵:۳۴
دستور وزیر کشور به دستگاه های مسوول برای مدیریت بحران در ساختمان پلاسکو
- اتخاذ و اعمال حداکثر تدابیر و اقدامات لازم برای کنترل ابعاد حادثه

- پیشگیری از سرایت آن به سایت های مجاور، نجات گرفتار شدگان و انتقال امن مجروحان

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۵:۳۰
آتش نشان های گرفتار در زیر آوار تماسی با همکاران خود نداشته اند
سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: هیچ یک از آتش نشان های گرفتار در زیر آوار با همکاران خود تماس نداشته و این اخبار تأیید نمی شود.
سید جلال ملکی افزود: درحال حاضر کمیته آماریاب از سوی سازمان آتش نشانی درمحل حادثه تشکیل شده است و به دنبال مشخص کردن آمار نهایی تعداد مصدومان ویا شهدای احتمالی این حادثه هستیم.


۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۵:۱۹
حضور تیم سلامت روان وزارت بهداشت در محل حادثه پلاسکو
علی اسدی معاون فنی اداره کل سلامت و روان وزارت بهداشت تاکید کرد: حادثه آتش سوزی پلاسکو در موقعیت وسیعی در سطح شهر اتفاق افتاده و تجمع جمعیت را در برداشته است که از رسانه های جمعی می خواهیم با اطلاع رسانی به مردم، مانع انتشار و تکثیر تصاویر دلخراش این حادثه در فضای مجازی و تلگرام برای پیشگیری از اثرات روحی و روانی آن در جامعه شوند. 

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۵:۰۶
حضور جهانگیری در محل حادثه پلاسکو
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دقایقی پیش در محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو حضور یافت.

۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۴:۴۸
هیچ مصدومی غیر از آتش نشان ها از آوار خارج نشده اند
رئیس اورژانس تهران گفت: تاکنون 70 نفر مصدوم که همه َآتش نشان بودند از زیر آوار ساختمان فرو ریخته پلاسکو خارج شده اند.
اورژانس تهران: هیچ مصدومی غیر از آتش نشان ها از آوار خارج نشده اندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،دکتر اسد الله موسوی درارتباط با خبر نیمروزی شبکه اول سیما افزود: از لحظه ابتدایی حادثه 64 دستگاه امبولانس ، 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 15 دستگاه موتورلانس به محل اعزام کردیم.

وی گفت: از مجموع 70 مصدومی که از زیر آوار خارج شده اند 23 نفر به بیمارستان منتقل و بقیه به طور سرپایی درمان شده اند.

موسوی افزود: تعدادی از این افراد در ریزش اولیه بیرون آمدند چرا که ابتدا 6 طبقه از سقف ساختمان ریزش کرد و از زمانیکه ریزش کامل صورت گرفت هیچ مصدومی غیر از آتش نشانان از زیر آوار بیرون نیامدند.

رییس اورژانس تهران گفت: اکنون منتظریم هر مصدومی از آوار خارج شد خدمات پزشکی را در محل ارائه کنیم .
وی از مردم خواست اخبار مربوط به این حادثه فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۴:۳۱
ششصد میلیارد تومان پوشاک دپو شده عید سوخت
عضو اتحادیه پوشاک گفت: میزان خسارت در خصوص ریزش ساختمان پلاسکو، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
حسین مهدی‌زاده درباره ریزش آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو اظهار داشت: حدود ۴۰۰ واحد تجاری در این ساختمان وجود داشته و میزان سرمایه‌ای که در این ساختمان وجود داشت و میزان خسارت، بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۴:۲۸
شفاف سازی قالیباف
قالیباف با ابراز تاسف از حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو: 
* اتش نشانی 2 دقیقه بعد از اطلاع از حادثه به محل رسید، از طبقه 11 آتش شروع شده است
* آتشنشانان مردم و مغازه داران را به طور کامل خارج کردند، در زمان آتش سوزی، برخی با نردبان های نجات، از ساختمان خارج شدند
* مردم به شایعات توجه نکنند، از مالکان و صاحبان پاساژ کسی درون ساختمان نبوده است
* ممکن است نهایتا یکی دو نفر باشند، بین 20 تا 25 نفر از پرسنل آتش نشانی گرفتار هستند در زیر ساختمان
* نیروهای نجات آتش نشانی در حال نجات هستند
* تمام تلاش ما این است که راهی باز کنیم و با وسایل زنده یاب تعدادی که گفته شد را نجات دهیم

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۴:۲۷
لودرهاي نيروي زميني ارتش در راه پلاسكو
تعداد ١٠٠ نفر از دانشجويان دانشكده افسري امام علي به اتفاق جانشين فرماندهي دانشگاه جهت امداد رساني به ساختمان پلاسكو اعزام شدند.همچنين فرمانده نيروي زميني ارتش به آماد اين نيرو دستور داد تا تعداد ١٠ دستگاه لودر و بولدوزر جهت كمك رسانی به محل حادثه اعزام كنند.


۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۴:۱۴
دستور رییس جمهور به وزیر کشور در پی حادثه ریزش ساختمان پلاسکو

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر رحمانی فضلی 
وزیر محترم کشور

حادثه آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو تهران که موجب جان باختن و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان عزیز شده است، مایه تأسف و تأثر گردید. مقتضی است در اسرع وقت،‌علل حادثه و مسئولیت حادثه بررسی و گزارش شود و نسبت به رسیدگی به مجروحان و جبران خسارات آسیب دیدگان توسط نهادهای مسئول اقدام فوری صورت پذیرد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۴:۰۶
اسامی مصدومین آتش سوزی پلاسکو که در بیمارستان بستری هستند

1- امید حدادفر ( بیمارستان فیروزگر)
2-تیمور سلیمی (بیمارستان فیروزگر)
3-علی اصغر فهرست آوان لو ( بیمارستان پارس)
4-ابولفضل زارع (بیمارستان پارس)
5-فخرالدین گودرزی (بیمارستان پارس)
6-محمود فریادرس (بیمارستان پارس)
7-رحمان شکری (بیمارستان نفت)
8-جمال صدرنیا شایق (بیمارستان بانک ملی)
9-حسن بذرنیا (بانک ملی)
10 -ذکی دانشور( بانک ملی)
11 –محمد شاه محمدی( بیمارستان سینا)
12-سید نصیر حاجی اکبری( بیمارستان سینا)
13-محمد قاسمی( بیمارستان سینا)
14-حسن بختیاری( بیمارستان سینا)
15-پیمان آذرنیان (بیمارستان سینا)
16-بهنام آذرخانی( بیمارستان سینا)
17-امیر مهدیایی( بیمارستان سینا)
18-صادق ایمنی ( بیمارستان سینا)
19-مهدی نسیمی( بیمارستان سینا)
20-رضا هاشمی شا( بیمارستان سینا)
21-توکل هاشم پور(بیمارستان سینا)
22-سعید تفرشی(بیمارستان سینا)
23-محمد صالح (بیمارستان امیر اعلم)

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۳:۵۵
اعزام سگ های زنده یاب به محل حادثه
در پی ریزش ساختمان پلاسکو، جمعیت هلال احمر با اعزام 20 تیم عملیاتی به محل حادثه، به یاری نیروهای امدادی مستقر در محل شتافت. علاوه بر این، خبر می رسد که تمامی شعب جمعیت هلال احمر در استان تهران به حالت آماده باش در آمده اند.
 در کنار تیم های اعزامی هلال احمر به محل ساختمان فروریخته پلاسکو، 8 سگ زنده یاب نیز برای شناسایی افراد زیر آوار مانده به محل منتقل شد و رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست که مسیرهای منتهی به محل حادثه را تخلیه نمایند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۳:۵۳
تخریب چهارصد واحد تجاری در حادثه پلاسکو
رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران در واکنش به فرو ریختن ساختمان پلاسکو گفت: یک فاجعه رخ داده است، چون گروهی از این افراد ممکن است بیمه نبوده باشند.
پرداخت خسارات از شنبه؛
مدیر بیمه‌های آتش سوزی بیمه ایران گفت: 100 واحد ساختمان پلاسکو تحت پوشش بیمه ایران است و خسارت واحدهای آسیب دیده از شنبه پرداخت می‌شود.

مدیر بیمه‌های آتش سوزی شرکت بیمه البرز گفت: طبق بررسی‌های اولیه 11 واحد صنفی ساختمان پلاسکو دارای پوشش بیمه‌ای این شرکت بوده‌اند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۳:۴۸
علت حادثه اتش سوزی از زبان معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران
محسن نسج همدانی معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران  با اشاره به اینکه همزمان با آتش سوزی ساختمان پلاسکو، سفارتخانه های اطراف این ساختمان تخلیه شده است، گفت: قبل از اینکه ساختمان پلاسکو فرو بریزد، از سفارتخانه های آلمان، انگلیس و ترکیه خواسته بودیم که ساختمان‌هایشان را تخلیه کنند که تخلیه هم کرده بودند وی درباره علت حادثه گفت: براساس آن چیزی که آتش نشانان در گزارش اولیه داده اند، اتصال کابل برق و یا روشن بودن پیک‌نیک علت اولیه حادثه بوده است. وی با رد امنیتی بودن حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، گفت: در حال حاضر عوامل آتش نشانی و پلیس در محل حادثه حضوردارند و باید با گذشت زمان منتشر بمانیم که تلفات و مصدومان این حادثه طبیعی چه میزان بوده است.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۳:۴۱
حضور ساجدی نیا در محل حادثه
مسئولین شهری و اتنتظامی تهران از جمله سردار حسین ساجدی نیا فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ  به همراه تعدای از اعضای شورای شهر در محل  حادثه حضور یافتند و در حال بررسی موضوع و پیگیری رسیدگی به مصدومان هستند.
سردار ساجدی نیا خودشان شخصا مدیریت عملیات گودبرداری و رسیدگی به اوضاع را بر عهده گرفته‌ان.
ساجدی‌نیا از شهروندان خواست که برای فراهم شدن امکان بهتر امدادرسانی از مراجعه به چهارراه استانبول خودداری کرده و افرادی که در محل حضور دارند برای حفظ ایمنی خود و بهتر انجام شدن عملیات امدادرسانی محل را ترک کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۳:۳۴
تاکنون بیش از هفتاد نفر مصدوم شدند
حضور یگان‌های امدادی برای تامین نظم و امنیت 
دقایقی پیش تعدادی بیل مکانیکی به منظور انجام آواربرداری وارد محدوده ساختمان پلاسکو شد.
در کنار تیم‌های امدادی،  تیم‌هایی از نیروهای یگان ویژه و ارتش برای امدادرسانی و تامین نظم و ایمنی محل در محدوده چهارراه استانبول حضور دارند و  اقدام به تخلیه لایه به لایه جمعیت از معابر و نوارکشی در محل کرده است تا مسیر تردد خودروهای امدادی باز شود.
مشکل نشت گاز در محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو نیز با حضور عوامل مربوطه برطرف شده است.
گاز منطقه حادثه به طور کامل قطع شد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۳:۱۷
پنجاه تا صد نغر زیر اورا مانده اند
با توجه به گستردگی حادثه حریق و فروریختن ساختمان پلاسکو در حال حاضر سرنوشت ۳۰ آتش نشان نامعلوم است.
آوار برداری هنوز آغاز نشده و کارهای امدادرسانی به کندی صورت می گیرد. ‏‌مشاهدات میدانی حاکی از این است که ۵۰ تا ۱۰۰ نفر زیر آوار 
مانده اند. 

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۳:۱۲
هاشمی فرماندار تهران در محل حادثه حضور یافت
به گزارش پارسینه: هاشمی فرماندار تهران در محل حادثه حضور یافت تا از نزدیک به مدیریت و نظارت آواربرداری بپردازد. 

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۳:۰۲
نیروی زمینی ارتش به کمک شتافت
نیروی زمینی ارتش برای کمک به امر امدادرسانی به محل حادثه  فرو ریختن ساختمان پلاسکو اعزام شد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۲:۵۱
هشدار نیروی انتظامی مبنی بر تخلیه محل حادثه
بنا به گفته عوامل امدادی در محل ریزش ساختمان پلاسکو، نشت شدید گاز رخ داده است. از این رو عوامل انتظامی و امدادی از شهروندان می‌خواهند که اطراف محل حادثه را تخلیه کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۲:۵۱
اغاز آواربرداری در پلاسکو
مدیر بحران شهرداری منطقه 12: آوار برداری از ساختمان پلاسکو برای یافتن افراد گرفتار در زیر آوار آغاز شد.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۲:۳۴
آمار مصدومین
 شهادت ۳۰ نفر از قهرمانان آتش‌نشانی در پلاسکو 
یک منبع آگاه: احتمالا ۳۰ نفر از آتش‌نشانان که برای اطفاء حریق در ساختمان تجاری پلاسکو بودند، هنگام فروریختن برج متاسفانه شهید شدند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۲:۳۱
محدودیت ترافیکی
محدوده جمهوری به سمت شرق ، خیام به سمت شمال ، بهارستان به سمت غرب فقط تردد برای نیروهای امدادی و اورژانس فقط مقدور است.
به گفته جانشین  رئیس پلیس راهور تهران بزرگ  به علت  تعدد خودروهای  امدادی  در  خیابان جمهوری از مردم  خواست از تردد  بی مورد موتور سکیلت ها و خودروها در این محدوده  خودداری کنند .
بنابر آخرین  گزارش  تا کنون سی و پنج آتش نشان برای  درمان به  مراکز درمانی اعزام شدند

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۲:۱۴
آمار دقیقی از مصدومان نیست
 سرنوشت نامعلوم آتش‌نشانان محبوس در پلاسکو 
حدود ۳۰۰ نفر از جمله آتش نشان، مالکان ساختمان تجاری پلاسکو و سایر عوامل امدادی و درمانی و ستاد بحران شهرداری تهران به هنگام فرو ریختن در ساختمان حضور داشتند.
و هنوز گزارش کاملی از سرنوشت مامورین گیر افتاده آتشنشانی در قسمت های فرو ریخته خبری در دست نیست.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۲:۰۰
قالیباف در محل حادثه حضور یافت
 قالیباف که صبح امروز برای دیدار با مراجع تقلید عازم قم شده بود، پس از دریافت خبر آتش سوزی ساختمان پلاسکو سفر خود را نیمه تمام گذاشت و پس از بازگشت به تهران بلافاصله در محل حادثه حاضر شد. و برای هدایت امدادرسانی به حادثه دیدگان آتش سوزی ساختمان پلاسکو در این محل حضور یافت.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۱:۴۶
درخواست پلیس از مردم مبنی بر ترک محل حادثه
پلیس از مردم خواست محل را ترک کنند تا امدادرسانی راحت تر صورت گیرد .
هجوم مردم برای نجات موجب اختلال در امداد رسانی شده بر همین اساس مسولان اتش نشانی پلیس و اورژانس تهران از مردم خواستند تا از مراجعه به این محل خودداری کنند تا امداد رسانان بتوانند در سریع ترین زمان عملیات امداد و نجات راآغاز کنند. 
به گفته شاهدان عینی از محل حادثه دقایقی پیش دیوار شمالی ساختمان پلاسکو فرو ریخت و احتمال ریزش دیوار جنوبی آن نیز می رود.
گفته می شود تعدادی از نیروهای امدادی حاضر در محل زیر آوار مانده اند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۱:۴۱
پلاسکو فرو ریخت
طبق گزارشات از محل حادثه، هم اکنون شعله‌های آتش در حال شدت گرفتن است و در حال حاضر بیش از ۱۰ ایستگاه آتش نشانی با حضور در محل عملیات اطفای حریق را ادامه می‌دهند.

عوامل انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز به همراه دستگاه‌های امدادی در محل حضور دارند.

بنابر اعلام سرپرست اورژانس کشور، تاکنون حدود ۳۰ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند که اکثر آنها را نیروهای آتشن‌شانی تشکیل می‌دهند. جمعی از مصدومان در محل درمان شده و در موارد لزوم به بیمارستان اعزام شده‌اند.

وی تاکید کرد: عوامل اورژانس تهران با ۲۰ کد، در محل حضور دارند و ۱۰ کد دیگر اورژانسی برای ارائه خدمات لازم به نیروهای مستقر در محل اضافه خواهند شد.

شدت حریق در ساختمان پلاسکو به حدی است که دود برخاسته از آن تا شعاع چند کیلومتری از کانون حریق قابل رویت است.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۰:۳۹
بارها درباره ناایمنی ساختمان پلاسکو به مسئولان اخطار داده شده بود
ملکی سخنگوی آتش‌نشانی در گفتگو با خبرنگاران گفت:به علت اینکه این ساختمان مخصوص تولید پوشاک است و پوشاک زیادی در این ساختمان انبار می شود، متاسفانه شاهدیم که در راه پله های آن پوشاک تولید و مواد اولیه نگهداری می شود و این خارج از اصول استاندارد است بنابراین سازمان آتش‌نشانی بارها نداشتن تجهیزات اطفای حریق لازم را به مسئولان و کسبه این ساختمان اخطارهای لازم را داده بود و مسئولان ساختمان نسبت به این موضوع بی توجه بوده اند.
 وی گفت: بیشتر سرایت آتش در این ساختمان از طریق همین پوشاک بویژه در راه پله ها صورت گرفته است و بیشترین خسارت مربوط به پوشاک بوده و خوشبختانه تاکنون صدمه جانی گزارش نشده است.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۰:۱۲
نجات ۵ نفر از گرفتارشدگان در آتش سوزی پلاسکو
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تاکنون حدود ۵ نفر از افرادی که در آتش سوزی ساختمان پلاسکو گرفتار بودند از سوی ماموران آتش نشانی به خارج هدایت شدند.جلال ملکی افزود: تا کنون مورد فوتی از سوی ماموران آتش  نشانی گزارش نشده است و هم اکنون ۲۰۰ نفر از ماموران  آتش نشانی و شهرداری در حال اطفای حریق هستند.وی گفت: در عملیات اطفاء، ۱۰ ایستگاه آتش نشانی و همچنین بیش از ۱۵ دستگاه تانکر آب و سه نردبان بالابر از بالای ساختمان در حال آب پاشیدن هستند و تعدادی تشک نجات نیز در محل مستقر شده است.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۰۹:۵۲
آتش مهار شد
مهار آتش برج ۵۳ ساله تهران،حریق اطفا شد و  آتش‌نشانان در تلاش برای جستجوی مصدومین احتمالی هستند.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۰۹:۴۲
معاون عملیات اورژانس تهران: استقرار دو دستگاه آمبولانس در محل آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو،هنوز مصدومی تحویل اورژانس نشده است.

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۰۹:۲۰
محدودیت ترافیکی در خیابان جمهوری
به دلیل گستردگی شعله‌ها پلیس راهور در محدوده خیابان جمهوری، چهارراه استانبول و خیابان سعدی محدودیت ترافیکی اعمال کرده است.


برچسب ها: آتش سوزی ، پلاسکو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: