کد خبر: ۱۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷        18 January 2017
در تپه‌های عباس‌آباد تهران که از نظر موقعیت جغرافیایی، دسترسی‌ها، آب و هوا، ظرفیت‌های مناسب برای ساخت‌و‌ساز ابنیه، ساختمان‌های جانبی چون پارکینگ و... بسیار مناسب است، قرار است مصلای بزرگ تهران برای اقامه نماز جمعه ساخته شود.

این بنا از اوایل دهه 60 هجری شمسی یعنی بالغ بر 35 سال قبل آغاز شده اما هنوز که هنوز است به‌رغم تغییرات چند دوره مدیریت، این پروژه به اتمام نرسیده است.

با نگاهی به سایت مصلی و اطلاعات مندرج در آن تقویم نمایشگاه‌ها جلب توجه می‌کند! نمایشگاه صنایع دستی، قطعات و لوازم یدکی و ماشین‌آلات، نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی، لوازم خانگی، لوازم‌التحریر و...؟!

براستی مصلی، محلی برای برپایی نمایشگاه یا آنچه که برخی منتقدان از آن به عنوان محلی برای پول درآوردن یاد می‌کنند، است یا قرار بوده این مجموعه محلی برای برپایی و اقامه نماز جمعه کلانشهر تهران، مرکز ایران اسلامی باشد.

چندی قبل شهردار محترم تهران با قبول مسئولیت برای اتمام پروژه وارد میدان شد و مقرر گردید که در یک بازه زمانی قریب به سه ساله مصلای بزرگ امام خمینی(ره) به پایان برسد. اما این بار باز هم به جای استقبال از این اقدام با برخوردهای نادرست برخی عوامل مرتبط، موضوع به حالت قبلی برگشت. بماند شهروندان تهرانی که هر روز از کنار این پروژه نیمه‌کاره عبور می‌کنند و آه و حسرت از نهاد آنان بلند می‌شود.

یکی از دوستان که در حوزه گردشگری (توریسم) فعالیت می‌کند، می‌گفت: «سعی می‌کنیم مسیر جهانگردانی را که به ایران می‌آیند، طوری تنظیم کنیم که تا جای ممکن از کنار مصلی نباشد؛ چرا که همواره در برابر این پرسش آنان قرار می‌گیریم که چرا این پروژه به اتمام نرسیده است و ما هم پاسخی مستدل و قانع‌کننده نداریم».

براستی چه نهاد و مقامی پاسخگوی این مسأله است؟ ستاد نماز جمعه تهران؟ شهرداری تهران؟ فرمانداری؟ یا استانداری؟

آیا کسی هست پاسخگو باشد؟

دکتر علی دارابی - استاد دانشگاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: