ادعای «جروزالم پست» درباره یک توافق پنهانی؛
یک رسانه اسرائیلی مدعی شده است که سکوت روسیه در مقابل حملات این رژیم به تجهیزات ارتش سوریه، حاصل توافقی میان سران دو طرف است.
کد خبر: ۱۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷        15 January 2017
یک رسانه اسرائیلی مدعی شده است که سکوت روسیه در مقابل حملات این رژیم به تجهیزات ارتش سوریه، حاصل توافقی میان سران دو طرف است.

به گزارش اطلس خبر، هفته گذشته بار دیگر فرودگاه مزه در نزدیکی دمشق هدف حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت. اگرچه این حمله تلفاتی در پی نداشت، اما یک انبار مهمات ارتش سوریه در آتش سوخت. ضمن این که فرودگاه مزه تنها 5 کیلومتر با محل استقرار بشار اسد در کاخ ریاست جمهوری سوریه فاصله دارد.

در حالی که ارتش سوریه تمام نیروی خود را صرف مبارزه با گروه های تروریستی در جنگ داخلی کرده است، امکان باز کردن جبهه ای جدید و جنگ با اسرائیل چندان معقول نیست. هرچند این امکان وجود دارد که نیروهای فلسطینی و لبنانی به نیابت از سوریه حملاتی را در مرز سرزمین های اشغالی صورت دهند.

با این وجود، همان طور که روزنامه «جروزالم پست» اسرائیل می نویسد، آن چه جالب است، سکوت روسیه است. قبلا، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در مورد حمله ایالات متحده و نیروهای ائتلاف به دولت سوریه هشدار داده بود، اما در مورد حملات منسوب به اسرائیل سکوت کرده است.

جروزالم پست در ادامه می نویسد:

اگر روسیه، بزرگ ترین حامی سوریه، مخالف حملات اسرائیل بود و به آنها هشدار می داد، این مسئله می توانست آزادی عمل اسرائیل را محدود کند.

این ما را به سویی رهنمون می کند که بپذیریم احتمالا توافق ناگفته ای میان اسرائیل و روسیه وجود دارد. به جز «عدم درگیری» یا پرهیز ارتش دو طرف از شلیک به یک دیگر، ماهیت کامل این توافق نامشخص است.

این توافق در دیدار میان رئوون ریولین، رییس جمهور، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، و ژنرال امیر اشل، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل با ولادیمیر پوتین و فرماندهان نظامی روسیه به دست آمده است.

این امکان وجود دارد که بتوانیم نتیجه بگیریم روسیه درک می کند که منافع اسرائیل تنها پیشگیری از انتقال سلاح های پیچیده به حزب الله است. آنها همچنین خط قرمز اسرائیل را می دانند. اسرائیل هیچ تمایلی برای ورود به جنگ داخلی سوریه ندارد، نه از طریق پشتیبانی شورشیان و نه با اقدام علیه نظام سوریه.

تا زمانی که روسیه پذیرش این اصول را ادامه دهد، اسرائیل با اطلاعات دقیق، به حملات گاه و بیگاه خود ادامه می دهد.
برچسب ها: روسیه ، سوریه ، جروزالم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: