کارشناسان روس مطرح کردند:
پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه می گوید در چهار سال آینده بر روی نقشه راه توسعه همکاری های نظامی و فنی میان ایران و روسیه کار خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶        14 January 2017
پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه می گوید در چهار سال آینده بر روی نقشه راه توسعه همکاری های نظامی و فنی میان ایران و روسیه کار خواهد شد.

به گزارش اطلس خبر به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر ساژین، در میزگرد «ایران: یک سال پس از لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای» گفت که در چهار سال آینده نقشه راهی برای توسعه همکاری های نظامی و فنی میان ایران و روسیه تهیه در دستور کار خواهد بود.

پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه اضافه کرد: زمینه گسترده ای برای [همکاری] در آینده وجود دارد.اکنون چهار سال [تا رفع تحریم انتقال سلاح های تهاجمی سنگین به ایران] زمان باقی است. من بر این باورم که در این چهار سال بر روی پرونده توسعه همکاری های نظامی و فنی به دقت کار خواهد شد.

ساژین با بیان این که سال گذشته، یک «فرصت استثنایی» برای ایران بوده است گفت «نرخ تورم سالانه در پایان سال به ۷.۵ درصد رسید. در دوره ۲۰۱۳-۲۰۱۲ تروم بیش از ۴۰ درصد بود. رشد تولید ناخالص داخلی از مارس تا سپتامبر ۲۰۱۶ به ۷.۴ درصد رسید».

با این وجود، ولادیمیر یِوِسیِف، کارشناس امور نظامی و معاون «موسسه کشورهای مستقل مشترک المنافع» بر این باور است که سال ۲۰۱۶ «سال امیدهای غیرواقعی» برای ایران بود.

او می گوید: در راه اجرای برنامه های اقتصادی مشکلات زیادی بروز کردند، به ویژه، کارکرد عادی نظام بانکی وجود ندارد و فضای قانون گذاری داخلی کار نمی کند.

یوسیف البته به این موضوع هم اشاره کرد که «ایران از سوی بسیاری از کشورها به عنوان شریکی عینی در نظر گرفته می شود».

او اضافه کرد که تحویل سامانه دفاع موشکی اس۳۰۰ تمام مشکلات ایران را حل نکرده است و «مهم ترین چیزی که ایران باید در درجه اول انجام دهد، بازیابی توان رزمیش است. این مساله همچنین نیاز به بازیابی نیروی هوایی و دریایی ایران را ضروری می سازد.

یوسیف اضافه کرد: روسیه می تواند [به ایران] کمک کند، به ویژه با ساخت فرودگاه و آموزش خلبان ها. این مسئله می تواند به تقویت شراکت نظامی و استراتژیک کمک کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: