کد خبر: ۱۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵        12 January 2017
رسانه های رسمی ترکیه از وقوع درگیری فیزیکی شدید میان نمایندگان پارلمان این کشور طی جلسه شب گذشته خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از حریت، نمایندگان پارلمان ترکیه طی جلسه شب گذشته خود که به منظور بررسی بسته ۱۸ ماده ای اصلاحات قانون اساسی این کشور تشکیل شده بود، به شدت با یکدیگر درگیر شده و وارد زد و خوردهای فیزیکی شدند.

بر اساس این گزارش، نمایندگان حزب عدالت و توسعه که قدرت را در این کشور در دست دارند، با درگیری با اپوزیسیون اصلی دولت در پارلمان یعنی حزب جمهوری خلق این کشور با یکدیگر وارد زد و خورد شدند و کارشان به پرتاب اشیاء به سمت هم کشیده شد.

به گفته منابع خبری ترکیه، نمایندگان حزب جمهوری خلق این کشور در پارلمان، اعضای حزب عدالت و توسعه را به دلیل حاضر نشدن در جایگاه مخصوص و دادن رای پنهانی به بسته پیشنهادی دولت این کشور مورد اعتراض قرار دادند و این آغازی برای درگیری ها بوده است.

گفتنی است با وجود وقوع درگیری های شدید میان نمایندگان، سه چهارم از بسته پیشنهادی به تصویب پارلمان رسید. گفته می شود فرآیند رای گیری برای بسته مواد پیشنهادی توسط دولت تا ۱۲ ژانویه به طول خواهد انجامید.

این بسته پیشنهادی حاوی ۱۸ ماده است که در صورت تصویب، قانون اساسی ترکیه را از شکل پارلمانی به ریاست جمهور تغییر خواهد داد. بسته مذکور برای تصویب نهایی به اخذ رای موافق ۳۳۰ نفر از مجموع ۵۵۰ نماینده مجلس ترکیه نیازمند است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: