تکذیب گزارش «سی‌ان‌ان» از سوی ترامپ و پوتین؛
روسیه ادعاهای مطرح شده درباره این که این کشور «اطلاعاتی رسوا کننده» درباره دونالد ترامپ دارد را رد کرد.
کد خبر: ۱۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷        11 January 2017
روسیه ادعاهای مطرح شده درباره این که این کشور «اطلاعاتی رسوا کننده» درباره دونالد ترامپ دارد را رد کرد.

به گزارش اطلس خبر به نقل از یو‌اس‌ای تودی، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، ادعاهای مطرح شده درباره این که این کشور «اطلاعاتی رسوا کننده» درباره دونالد ترامپ را در اختیار دارد، رد کرد.

دمیرتی پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، در واکنش به گزارش های مذکور و درا ختیار داشتن اطلاعات خاص از ترامپ گفت: خیر، کرملین هیچ اطلاعات رسواکننده ای درباره ترامپ ندارد.

او همچنین اضافه کرد که هیچ اطلاعات رسوا کننده ای هم در مورد هیلاری کلینتون ندارد.

تکذیب این ادعا پس از انتشار اسنادی صورت می گیرد که روسیه را متهم می کند دست کم به مدت پنج سال دونالد ترامپ را «تقویت، پشتیبانی و یاری» کرده است.

در این گزارش همچنین ادعا شده است روسیه اطلاعاتی درباره ترامپ در اختیار دارد که می تواند به عنوان «حق السکوت» استفاده کند. تمام اطلاعات منتشر شده غیرمستند و تاییدنشده هستند.

سی‌ان‌ان و بوزفید هم روز گذشته گزارش 32 صفحه ای از اطلاعاتی که توسط دستگاه های امنیتی آمریکا درباره دخالت های سایبری روسیه به باراک اوباما و دونالد ترامپ ارائه شده بود را منتشر کردند.

جیمز کلپر، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا گفت: «ما اطمینان بالایی داریم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی دستوری مبنی بر تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صادر کرد. هدف از این برنامه، زیر سوال بردن اعتماد مردم به روند دموکراتیک امور در آمریکا بود. پوتین و دولت روسیه مشخصا طرفدار انتخاب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب بودند. روسیه تلاش کرد که بخت دونالد ترامپ را به هر طریق ممکن و از طریق ضربه زدن به هیلاری کلینتون افزایش دهد.»

کلپر همچنین گفته است که در گزارشی كه بزودی منتشر مي شود انگيزه های ولاديمير پوتين از دخالت در انتخابات آمريكا اعلام خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین گزارش منتشر شده را «اطلاعات غلط، ساختگی و کاملا بی معنی» خواند و گفت «این تلاشی آشکار برای ضربه زدن به روابط دو جانبه است. کیفیت نسخه عمومی شده گزارش سابق و این فریبکاری [تازه] مانند هم هستند. در انگلیسی به این ها داستان عامه پسند می گویند».

ترامپ هم پیشتر درباره اطلاعات منتشر شده در توییتی نوشت: اخبار دروغ. یک توهم کاملا سیاسی!

در حالی که تا پیش از این، دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین نسبت به برقراری روابط بهتر میان ایالات متحده آمریکا و روسیه ابراز امیدواری می کردند، اکنون در صورتی که گزارش های منتشر شده صحت باشند، ضربه ای بزرگ برای سیاست تنش زدایی هر دو طرف خواهد بود.
برچسب ها: ترامپ ، پوتین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: