شرکت شهرک‌های صنعتی همدان در تاریخ پنج‌شنبه هشت بهمن شصت و چهار در اداره ثبت شرکت‌های همدان به ثبت رسید و در راستای توسعه صنعتی استان تاکنون ۱۵ شهرک صنعتی و ۱۳ ناحیه صنعتی که درمجموع ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی را آماده واگذاری نموده است.
کد خبر: ۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹        03 March 2016

کل وسعت این نواحی بالغ بر یک هزار ۷۶۲ هکتار بوده که از این تعداد ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی آماده واگذاری می‌باشد.

به گزارش اطلس به نقل از تابناک همدان؛ این بخشی از اطلاعات سایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان است که در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد و اطلاعات دیگر نیز در سایت موجود است.

اگر از پنجره درباره شرکت به بخش هیئت‌مدیره مراجعه کنید با موضوع بسیار جالبی مواجه خواهید شد و آن اینکه در ترکیب چهارنفره هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان به‌جز کیوان گردان به‌عنوان مدیرعامل سه نفر دیگر محلی از اعراب ندارند.

سعید سیاری به‌عنوان عضو اصلی در هیئت‌مدیره نامش دیده می‌شود که این فرد در سال ۹۲ از ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تودیع و به استان زنجان رفت و در آن شهر بعد از مدت کوتاهی دار فانی را وداع گفت، نفر دوم خسرو سامری به‌عنوان عضو اصلی دیده می‌شود که این شخص نیز در سال ۹۴ از سرپرستی معاونت برنامه‌ ریزی استانداری همدان تودیع و دیگر سمتی ندارد و اما عضو اصلی سوم سید مجید مختاری موسوی رئیس اسبق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان است که سال ۹۳ با انجام انتخابات علی‌اصغر زبردست رئیس اتاق همدان جایگزین وی شده است.

هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از یک فردی که دیگر در قید حیات نیست و دو عضو دیگری که دیگر هیچ پستی ندارند تشکیل‌ شده و به‌جای اینکه حمیدرضا متین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، علی‌اصغر زبردست رئیس اتاق همدان و معاون برنامه ‌ریزی استاندار حضورداشته باشد، به نظر می‌رسد کیوان گردان همچنان ترجیح می‌دهد با ترکیب قبلی هیئت‌مدیره کار کند.

یک منبع آگاه اعلام کرد که برای حمیدرضا متین یک ماه پیش به‌جای مرحوم سیاری به‌عنوان عضو هیئت‌ مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان حکم صادرشده اما سامری و موسوی همچنان در ترکیب باقی‌مانده‌اند.

از زمانی که نوری معاون برنامه ‌ریزی استانداری از استان رفته خسرو سامری در هر یک پست‌های استانداری چه در معاونت عمرانی و چه در معاونت برنامه‌ریزی به‌عنوان عضو اصلی هیئت‌مدیره حضورداشته و به نظر می‌رسد که آقایان ترجیح می‌دهند که ترکیب هیئت‌مدیره را با شخص سامری ببندند و اعتنایی به قانون دراین‌باره که باید پست معاونت برنامه‌ریزی استاندار در این ترکیب باشد، ندارند.

از سویی دیگر نزدیک به دو سال از انتخابات اتاق همدان گذشته و همچنان موسوی در ترکیب اعضای اصلی هیئت‌مدیره باقی‌مانده و زبردست جایگزین رئیس اسبق اتاق همدان نشده است.

اگر نگاهی به درجه‌بندی استان‌ها در خصوص واحدهای صنعتی بیندازیم متوجه خواهیم شد که همدان در کنار استان‌هایی چون مرکزی و قزوین درجه ۲ بوده و در ترکیب هیئت ‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌های درجه ۲ باید اعضای پنج‌نفره و یا در مواردی هفت‌نفره باشد اما همدان همچنان سه‌نفره است.

سؤالی که به ذهن متبادر می‌شود، این است که چرا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از زمان رجبی تاکنون به بعد هیچ‌کدام عضو هیئت‌مدیره نشدند؟ اعضای علی‌البدل هیئت‌مدیره شرکت چه کسانی هستند؟

چرا رنجبر ضرابی که مدت‌زمان قابل‌توجهی رئیس سازمان جهادی کشاورزی استان بود هیچ‌وقت عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان نشد؟

و بعد از او نیز هنوز رضوانی جلال به‌عنوان رئیس فعلی جهاد کشاورزی استان به ترکیب هیئت‌مدیره اضافه نشده است.

به نظر می‌رسد که شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان به حیات خلوت برخی از جریانات و افراد صاحب نفوذ تبدیل‌شده که به‌جای پرداختن به دغدغه واحدهای تولیدی و رفع مشکلات متعدد و مختلف آنان همچنان ترجیح می‌دهد با اعضایی که پستی در سیستم اجرایی استان ندارند کار کند.

مدیریت ارشد استان نیز دراین‌باره سکوت اختیار کرده و واکنشی نسبت به تشکیل قانونی و اصولی هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان نشان نداده است.

از منتخبین استان در مجلس دهم به‌عنوان یک مطالبه عمومی درخواست می‌شود که به این موضوع و همین‌طور مسائل دیگر در شرکت شهرک‌های صنعتی نگاه ویژه‌ای داشته باشند چراکه اگر ترکیب هیئت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی تغییر نکند و مدیرانی که بر سرکار هستند به آن اضافه نشوند چگونه می‌خواهیم رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی را ایجاد کنیم.

آیا اعضای فعلی هیئت‌مدیره مانعی بر سر راه مصوبات کارگروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری و شورای برنامه‌ریزی استان نیستند تا دولت یازدهم را در ایجاد رونق اقتصادی ناموفق جلوه دهند؟

چرا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بدون دلیل مشخصی برخی از مدیران این شرکت که توانمند بوده و دارای عملکرد بسیار عالی هستند را یک‌شبه جابجا کرده و هنوز هم جایگزینی برای آنها معرفی نمی‌کند؟

چه نهاد نظارتی باید به وضعیت شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان رسیدگی کند تا بی‌تدبیری مدیر این نهاد مهم اقتصادی، صنعتی و تولیدی استان مشخص شود؟

سخن کوتاه می‌کنیم، امید است که منتخبین ملت به این موضوع رسیدگی کرده و از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی دراین‌باره سؤال کنند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: