کد خبر: ۱۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷        04 December 2016
دولت مصر 71 انجمن و تشکل مصری از جمله 41 جمعیت وابسته به اخوان المسلمین را منحل کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روسیا الیوم، محمد شعار نماینده وزارت تعاون اجتماعی استان قلیوبیه مصر در گفت وگویی مطبوعاتی اعلام کرد که 71 تشکل و جمعیت داخلی در این استان از جمله 41 تشکل وابسته به اخوان المسلمین منحل شده است.

برپایه این گزارش، این اقدام در چارچوب اجرای تصمیمات کمیته حفظ اموال عمومی و کمیته ویژه وزارت تامین اجتماعی مصر صورت گرفته است.

این مقام مصری هیچ گونه توضیحی درباره دلیل انحلال این جمعیت ها اعلام نکرد.

دولت مصر گروه اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی می داند.

به گفته شعار در استان قلیوبیه 2800 انجمن داخلی وجود دارد و به زودی مشمول قانون جدیدی می شوند که پارلمان مصر اخیرا آن را به صورت نهایی تصویب کرد.

وی گفت: انتظار می رود به محض اعلام این قانون در روزنامه های رسمی و لازم الاجرا شدن این قانون انجمن های مصری درخواست خود را به منظور بهبود اوضاع فعالیتشان اعلام کنند.

هفته گذشته پارلمان مصر به طور نهایی قانون ساماندهی جمعیت ها و انجمن های داخلی را به تصویب رساند که با انتقادات داخلی و خارجی روبرو شد.

در قانون جدید به اداره اجرایی تشکل ها و انجمن های مصر (وزارت تعاون) یک سال مهلت داده شده وضعیت جمعیت ها و تشکل ها و انجمن های این کشور را ساماندهی کند.

در قانون جدید همچنین تبلیغات انجمن های مصری تنها تا سقف 10 هزار جنیه مصری (تقریبا نزدیک به 500 دلار) تعیین شده است.

در سپتامبر 2013 میلادی دادگاه قاهره فعالیت جماعت اخوان المسلمین را ممنوع اعلام کرد و تمامی اموال منقول و غیر منقول آنان را ضبط و توقیف کرد.

در ژانویه 2014 میلادی نیز دولت مصر کمیته ای برای اداره اموال و شرکت ها و جمعیت های اخوان المسلمین بعد از تروریستی خواندن این گروه تشکیل داد.
برچسب ها: مصر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: