کد خبر: ۱۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸        03 December 2016
یک سخنگوی کاخ سفید گفت: ما بر این باوریم که تمدید قانون تحریم های ایران ضروری نیست، اما همچنین معتقدیم که این قانون تداخلی با توافقی که با ایران امضا شده است، ندارد.

به گزارش ایسنا، اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره تمدید قانون تحریم های ایران در کنگره آمریکا و اینکه دولت ایران آن را نقض برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) می‌داند، گفت: ما پیش از این هم گفته‌ایم که تمدید قانون تحریم‌های ایران غیر ضروری بود و تمرکز ما روی هدف اصلی مان یعنی ادامه اجرای دقیق و موفقیت آمیز توافق هسته ای با ایران قرار دارد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، شولتز در ادامه گفت: ما بر این باوریم که تمدید قانون تحریم های ایران ضروری نیست اما علاوه بر این، معتقدیم که این اقدام تداخلی با برنامه جامع اقدام مشترک که میان ایران و گروه 1+5 حاصل شد، ندارد. بنابراین من انتظار دارم که رئیس جمهور این قانون را امضا کند.

وی تصریح کرد: همان طور که می دانید، در این قانون ماده ای وجود دارد که به وزیر امور خارجه اجازه می دهد تا تحریم های مرتبط هسته ای را مطابق با این قانون و تعهداتمان طبق برجام لغو کند. این چیزی است که ما از روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک تاکنون انجام داده ایم و تا زمانی که ایران نیز به تعهداتش پایبند می ماند، ما نیز طبق تعهداتی که داریم به این کار ادامه خواهیم داد.

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت: مادامی که ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند باشد، ما نیز چنین خواهیم کرد. اما باید به روشنی بگویم که نگرانی های ما درباره فعالیت های ایران در منطقه، برنامه موشکی بالستیک این کشور و دیگر نگرانی هایمان از بین نرفته است. ما از اینکه در واکنش به این فعالیت ها دست به اقدام زده ایم، شرمنده نیستیم که شامل تحریم هایی قوی و سخت می شود و قرار نیست تغییر کند.

به گزارش ایسنا، مجلس سنای آمریکا روز پنج‌شنبه طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را با 99 رأی موافق و بدون رأی مخالف تصویب کرد. مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش‌تر این طرح را با 419 رأی موافق و تنها یک رأی مخالف تصویب کرده بود.

مصوبه کنگره آمریکا برای تمدید دوباره قانون تحریم‌های ایران برای یک دوره 10 ساله دیگر، برای تبدیل شدن به قانون برای باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا ارسال می‌شود.

این در حالی است که ایران تمدید این قانون را نقض برجام می‌داند.
برچسب ها: کاخ سفید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: