ظهر امروز یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۵۰ به طور نمادین بر زمین فرودگاه مهرآباد نشست. این اولین ایرباس فرودآمده پس ازلغو تحریم‌ها به ایران است.
کد خبر: ۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲        20 February 2016
بعداز ظهر امروز یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۵۰ در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست. این هواپیمای مسافری از ایرشو سنگاپور به مقصد لوزو فرانسه پرواز می‌کند قرار بود در فرودگاه مهر‌آباد برای ساعاتی توقف کند.

به گزارش اقتصادنیوز، این ایرباس که بناست 16 فروند از آن در آینده تحویل ایران شود هفته گذشته در نمایشگاه سنگاپور به نمایش گذاشته شده بود که با هماهنگی‌های انجام گرفته در مسیر بازگشت خود به فرانسه در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

هواپیمای ایرباس ۳۵۰ از جمله مدل‌های خریداری شده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است و به طور نمادین ساعت ۱۴ امروز در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و بعد از ساعاتی توقف این فرودگاه را به سمت لوزو فرانسه ترک کرد.

طبق قرارداد امضا شده میان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ایرباس فرانسه ۱۴ فروند از این مدل هواپیما در سال ۲۰۲۱ به تدریج وارد ناوگان هوایی کشورمان می‌شود.

۱۱۸فروند هواپیمای ایرباس خریداری شده توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی شامل ۴۵ فروند هواپیما از خانواده ایرباس ۳۲۰ ٬ ۴۷ فروند نیز ایرباس ۳۳۰ برای پروازهای میان برد،۱۴ فروند ایرباس ۳۵۰ و ۱۲ فروند ایرباس ۳۸۰ قاره پیما است.

ایسنا نیز در این باره نوشته است که ایرباس اعلام کرده این مدل از هواپیماهای مسافرتی در سه اندازه مختلف قابل عرضه است که در مدل‌های ایرباس 1000 350 و 900350 طراحی شده است.در حال حاضر ایرباس 777 فروند از این هواپیما را سفارش گرفته که شامل 41 مشتری در جهان خواهد بود.طبق این شرکت در حال حاضر 15 فروند از ایرباس 350 در اختیار چهار ایرلاین بین‌المللی در حال استفاده است.به گزارش ایسنا، ایران از مدل ایرباس 350، شانزده فروند سفارش داده که طبق توافقات صورت گرفته تا سال 2020 وارد کشور خواهند شد.

ورود نمادین نخستین ایرباس از مدل‌های خریداری شده از سوی ایران اولین هواپیمایی به حساب می‌آید که پس از لغو تحریم‌ها وارد ایران شده هرچند فرود امروز این هواپیما برای انجام آزمایش های فنی از سوی متخصصان ایران و همچنین رونمایی هواپیما برای رسانه‌ها بوده است، در آینده به شکل قطعی به ناوگان کشور اضافه خواهد شد.


برچسب ها: ایرباس ، هواپیما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: