لیبرمن در گفتگو با روزنامه فلسطینی مدعی شد:
وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه فلسطینی «القدس» تهدید کرد که جنگ بعدی غزه آخرین نبرد خواهد بود و این رژیم حماس را «کاملا» نابود خواهد کرد.
کد خبر: ۱۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱        24 October 2016
وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در گفتگو با روزنامه فلسطینی «القدس» تهدید کرد که جنگ بعدی غزه آخرین نبرد خواهد بود و این رژیم حماس را «کاملا» نابود خواهد کرد.

به گزارش اطلس خبر و به نقل از تایمز آو اسرائیل، آویگدور لیبرمن مدعی شد که اگر پرتاب راکت و حملات مسلحانه از تونل ها متوقف شود، اسرائیل پیش از همه به نوار غزه کمک خواهد کرد و با رفع محاصره غزه، زیرساخت های اقتصادی حیاتی آن، همچون بندر، فرودگاه و مناطق صنعتی را خواهد ساخت.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که چنان چه اسرائیل به جنگ دیگری با حماس کشیده شود، این آخرین جنگ حماس خواهد بود و «ما آن را کاملا نابود خواهیم کرد».

او همچنین اظهار داشت که اسرائیل منفعتی در تسخیر دوباره نواره غزه که در سال ۲۰۰۵ تخلیه کرده است ندارد. این اظهار نظر چرخشی قابل توجه نسبت به گذشته است که لیبرمن اصرار داشت تنها راه توقف شلیک راکت از نوار غزه اشغال دوباره آن است.

اسرائیل در جنگ بعدی حماس را «کاملا» نابود ‌می‌کند
رهبر حزب تندروی «اسرائیل خانه ما» حماس را متهم کرد که در چند سال اخیر بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای زیرساخت های نظامی در غزه خرج کرده است، در حالی که بازسازی خانه های تخریب شده در جنگ ۲۰۱۴ به کندی پیش می رود. او همچنین گفتگوی مستقیم بین اسرائیل و حماس را تکذیب کرد.

لیبرمن در این گفتگو از راه حل دو دولت برای درگیری اسرائیل و فلسطین حمایت کرده و بار دیگر از طرح انتقال شهر های عرب نشین اسرائیل به کشور فلسطین و حفظ بیشتر شهرک های ساخته شده در کرانه باختری دفاع کرده است.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی همچنین از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای این که تصمیمات سختی جهت انعقاد توافق نهایی صلح با اسرائیل اتخاذ نمی کند، انتقاد کرد.

این نخستین گفتگوی آویگدور لیبرمن با یک رسانه فلسطینی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: