برای کاهش فشار از موصل/ این خبر تکمیل می شود
تروریست های داعش به طور همزمان به چندین ساختمان امنیتی در شهر کرکوک عراق حمله کردند.
کد خبر: ۱۵۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴        21 October 2016
تروریست های داعش به طور همزمان به چندین ساختمان امنیتی در شهر کرکوک عراق حمله کردند.

به گزارش اطلس خبر و به نقل از سی‌ان‌ان، مقامات رسمی عراق از حمله چندین داعشی به چهار ایستگاه پلیس و اداره های امنیتی اقلیم کردستان در شهر کرکوک حمله کرده و در میان محلات مسکونی پراکنده شده اند. درگیری بین نیروهای امنیتی و عناصر تروریستی از صبح امروز در جنوب کرکوک ادامه دارد.

دست کم 11 نفر از جمله دو ایرانی در حمله به یک نیروگاه برق در شمال کرکوک کشته شده اند. به گزارش تلگراف، سه مهاجم انتحاری به نیروگاه حمله می کنند و می خواهند که آنها را پیش ایرانی هایی که در آنجا کار می کنند ببرند. یکی از کارگران پیش از آن که فرار کند آنها را به کارگران ایرانی می رساند. تروریست های داعش سپس ایرانی ها و دیگر کارگران را کشته و با آمدن پلیس، خودشان را هم منفجر می کنند.

۱۳۹۵/۰۷/۳۰ - ۱۳:۴۱
کمال کرکوکی، از فرماندهان ارشد نیروهای پیشمرگه در غرب کرکوک، می گوید بسیاری از نیروهای داعشی در میان آوارگانی که به این شهر وارد شده اند، حضور دارند.

از میانه های سال ۲۰۱۴ که داعش توانست چندین استان عراق را در اختیار بگیرد، نزدیک به ۷۰۰ هزار نف وارد کرکوک شده اند. کرکوک در ۱۸۴ کیلومتری جنوب غرب موصل قرار داد.

۱۳۹۵/۰۷/۳۰ - ۱۳:۰۶
گروگان گرفتن غیرنظامیان از سوی داعش

راشاتودی: گزارش ها حاکی از آن است که تروریست های داعش وارد خانه ها و مسجدها در کرکوک شده و غیرنظامیان را به گروگان گرفته اند. خبرگزاری روداو کردستان به نقل از رئیس پلیس شهر گزارش داد که آنها همچنین وارد ساختمان یک مهد کودک شده اند.

فرماندار کرکوک این حملات را برای کاستن از فشار عملیات موصل و روحیه گرفتن عناصر داعش می داند. او می افزاید: برخی در مساجد و ساختمان های بلند پنهان شده و تلاش می کنند به عنوان تک تیرانداز شلیک کنند، اما نیروهای ما شهر را در کنترل دارند و جاهایی که ترس تشدید درگیری ها وجود داشت کاملا زیر کنترل هستند.


بنابر گزارش های روداو و خبرگزاری فرانسه، تا کنون ۲۸ نفر از جمله ۶ پلیس، ۱۲ تروریست، و ۱۶ کارگر نیروگاه در این حملات کشته شده اند.

برچسب ها: داعش ، کروک ، موصل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: