شایعه استعفای وزیر ورزش روز سه شنبه شوک بزرگی به جامعه وزرش و سئول نشینان وارد کرد.
کد خبر: ۱۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷        19 October 2016
شایعه استعفای وزیر ورزش روز سه شنبه شوک بزرگی به جامعه وزرش و سئول نشینان وارد کرد. محمود گودرزی که از مدت ها پیش بحث هایی درباره استعفا، استیضاح و برکناری او مطرح شده بود، در فاصله کمتر از 10 ماه تا پایان کار دولت یازدهم این بار با استعفا از وزارت ورزش و جوانان در آستانه ترک وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.

به گزارش اطلس خبر، شایعه استعفای وزیر ورزش روز سه شنبه شوک بزرگی به جامعه وزرش و سئول نشینان وارد کرد. محمود گودرزی که از مدت ها پیش بحث هایی درباره استعفا، استیضاح و برکناری او مطرح شده بود، در فاصله کمتر از 10 ماه تا پایان کار دولت یازدهم این بار با استعفا از وزارت ورزش و جوانان در آستانه ترک وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.

خبری که روز سه شنبه گمانه‌زنی آن بارها از سوی برخی رسانه ها مطرح شد و دو خبرگزاری رسمی نیز عصر سه شنبه خبر از برگزاری جلسه گودرزی با رئیس جمهور برای تقدیم استعفا دادند.
 
گودرزی که 26 آبان 92 به عنوان سومین گزینه دولت حسن روحانی به عنوان وزیر ورزش از سوی مجلس رای اعتماد گرفت در سه سال گذشته روزهای پر تلاطمی را تجربه کرد و حالا با پشت سر گذاشتن المپیک و پارالیمپیک ریو تصمیم به جدایی از وزارت ورزش و جوانان گرفته است. 
 
اما از چه كسانی‌ به عنوان وزير يا سرپرست موقت جانشين گودرزی‌ نام برده می‌‌شود؟
 
مسعود سلطانی‌‌فر؛ نخستین گزينه جایگزینی وزير
 
مسعود سلطانی‌فر یکی از سه وزیری است که پیش از گودرزی از مجلس نهم رای اعتماد نگرفت تا حضور او در وزارت ورزش و جوانان سه سال به تاخیر بیفتد. او که در کارنامه خود قائم مقامی سازمان تربیت بدنی در دوران هاشمی طبا را بر عهده دارد، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز بوده است. سلطانی فر که متولد سال 1338 است پیش از این عضویت در شورای شهر تهران و عضویت در هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش را در کارنامه دارد.
 
مونسان؛ چراغ خاموش به سمت وزارت‌خانه
 
مونسان که از چهره ای نزدیک به روحانی است، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف است و در پست هایی نظیر ریاست منطقه آزاد کیش، معاون اجرایی شرکت مانا (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، عضویت هیات مدیره و معاون اجرایی شرکت دی ( بنیاد مستضعفان)، مسئولیت های اجرایی در فاز اول منطقه پارس جنوبی ( پالایشگاه پارس جنوبی) و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حضور داشته است.
 
محمد دادكان؛ ورزشی‌ترين چهره پيشنهادی

همه گزينه‌های وزارت ورزش بعد از گودرزی
 
 محمد دادکان، بازیکن سابق باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران در سال‌های ۱۳۵۴ تا ۱۳۶۱ و همچنین رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران می‌باشد. او اکنون استاد گروه فیزیولوژی ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی و معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. در ۲۸ دی ۱۳۸۱ با رای قاطع اعضای مجمع فدراسیون فوتبال محمد دادگان به عنوان بیست و سومین رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد. از ۲۴ نفری که تاکنون ریاست این فدراسیون را بر عهده داشته اند. دوره ریاست او بر فدراسیون فوتبال (شهریور ۱۳۸۱ تا خرداد ۱۳۸۵) یکی از پر سر و صدا ترین دوره های فدراسیون فوتبال ایران در طول تاریخ بوده است. دادکان با جذب اسپانسر وضع مالی فدراسیون فوتبال را سر و سامان بخشید.
 
صالحي اميري؛ بيگانه با ورزش به سمت وزارت‌خانه
 
صالحی امیری در ابتدای این دولت به عنوان وزیر ورزش معرفی شد، اما رأی لازم را نیاورد. سیدرضا صالحی امیری یکی از گزینه های اصلی دولت برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس است. امیری که در حال حاضر رییس کتابخانه ملی است. او دارای مدرك كارشناسی و كارشناسی ارشد علوم سياسی و همچنين دكترای مديريت دولتی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: